"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 1 juli 2010

Stockholm nästa

Arbetsträningen gick bra idag också. Vi hade få patienter så jag passade på att ordna upp på expen, fortfarande lite kaos efter flytten. Inte lätt att få allt på plats samtidigt som kvinnor föder barn som aldrig förr. Men nu är det tillpiffat lite iaf. Hade mer energi idag än tidigare så det går framåt.

Ikväll åker jag till Stockholm för att besöka min älskade syster och hennes familj. Ska bli kul med långhelg där. Tror att det ska gå bra att träffa Lucas lille kusin, Edwin, som föddes två veckor efter vår ängel. Men, som sagt, jag har lite att jobba med när det gäller honom också. Jag blir ju påmind om Lucas varje gång jag tänker på eller ser Edwin. Men även där går det framåt.

Har tänkt lite på er som läser bloggen. Ni kanske har funderingar om något som jag inte skrivit om. Ni får gärna skicka frågor till mig så kan jag svara på bloggen. Känns det för jobbigt att svara på något så skriver jag det.

3 kommentarer:

  1. Håll i lille kusinen och njut, gråt, krama, lukta och njut igen. Det är helt ok att känna allt möjligt men HÅLL i honom och känn kärleken - för den finns där :-) Stor kram!

    SvaraRadera
  2. jätte fin blogg du har! läser varje dag, flera ggr om dagen till o med..

    ja har en fråga, som ja kan tänka mig är jätte jobbig, o du behöver verkligen inte svara om du inte vill.
    det ja vill fråga är om ni vet varför han dog?

    SvaraRadera
  3. Tack Linda! Roligt att du tycker att min blogg är fin!

    Malin: Ska göra det!

    SvaraRadera