"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 28 juli 2010

Det blev...

... glädje idag! Kan nu berätta att vi varit på ultraljud och sett ett litet, litet hjärta ticka i min mage!  Är gravid och det gick fort även denna gång och det är vi så otroligt tacksamma över. Lucas var inte bara en lyckoträff, jag verkar ha lätt för att bli gravid och det går inte att beskriva i ord hur glada och tacksamma vi är över det. Det är inget man kan ta för givet, tyvärr. Enligt sista mens borde jag vara 8+2 idag men jag trodde att jag var 7+2 då jag testade neg på sticka första gången jag testade. Men jag blev backad ännu mer. Är bara 6+. Inte varit lätt att veta hur kroppen fungerar efter förlossningen. Hjärtat har alltså nyss börjat slå därinne. Gick inte ens att mäta det lilla men vi såg hjärtat. Orsaken till ultraljudet är att jag haft småblödningar och varit mycket orolig över att det är ett missfall på gång. Nu ser allt bra ut men vi har naturligtvis inga garantier. Vi får ta en dag i taget och försöka njuta av varje dag jag är gravid. Kan lova att det inte är lätt att le när man kräks men jag tror jag lyckas med det. Är glad varje gång jag mår illa, är glad varje gång jag kräks, är glad när jag känner av fogarna (har redan börjat!) och jag är glad när brösten ömmar! Varje symtom är ändå ett tecken på att allt är bra därinne och nu när ultraljudet dessutom bekräftade det så ska jag verkligen försöka lyssna på kroppen och släppa oron. Oftast försvinner ju graviditetssymtomen före ett missfall. Men man börjar lätt överanalysera.

Väljer att berätta om graviditeten så här tidigt pga att den är ständigt i mina tankar nu. Behöver skriva av mig. Dessutom är det bra att många i vår närhet känner till det, både för att veta varför jag kanske är lättirriterad och orolig och om det skulle bli ett missfall så behöver vi säkert stöd. Är också troligt att det är pga att jag är gravíd igen som det dåliga samvetet och skuldkänslorna dök upp. Har tänkt och läst en del efter att jag skrev inlägget om det och insett att det är ganska vanligt när man blir gravid igen att sådana tankar och känslor dyker upp. Men som sagt det blev bättre efter att jag skrev här.

Ikväll ska vi till Lucas grav. Det är ju fyra månader sedan han föddes idag. Blev bra med lite goda nyheter denna dag. Inte bara sorg utan också glädjen över att om allt går bra så kommer vår älskade ängel att bli storebror i slutet av mars.

Håll tummarna för oss nu!

36 kommentarer:

  1. Grattis, grattis, grattis! Håller verkligen tummarna för er och er lilla. Kramar Carina

    SvaraRadera
  2. Så jättemånga grattis till er, önskar er all lycka. Blev jätteglad för din/er skull. Håller både tummar o tår.
    Sköt om dig , kram
    // Eva

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis!!
    Håller mina tummar =)

    SvaraRadera
  4. Nämen oj så ROLIGT!! Grattis!!! Kram! /Magdalena

    SvaraRadera
  5. JEEEEEE! Helt amazing! Tänk så glad Lucas är!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!! Lycka till - håller alla tummar jag har! Kram!
    /Anette

    SvaraRadera
  7. va roligt att läsa att lucas ska få ett syskon:)Stort grattis och hoppas verkligen att allt ska gå bra..Kram

    SvaraRadera
  8. Stort grattis! Helt underbart, lycka till!

    SvaraRadera
  9. Nämen Grattis grattis grattis, och SÅÅ skönt. Gläds verkligen med er. Kraaam Lena

    SvaraRadera
  10. STORT Grattis!
    Kram /Stina

    SvaraRadera
  11. Ett stort GRATTIS! Lycka till!
    Kram,C

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig nyhet. Följer din blogg hela tiden! Verkligen jätteroligt. Hoppas du kan sätta undan oron och njuta mellan varven trots allt som hänt dig, det är du värd.
    Heidi B.

    SvaraRadera
  13. Så glad för eran skull! Kram

    SvaraRadera
  14. Jätte stort Gratttis till er ... har läst din blogg nu ett tag och är helt rörd .. ni är verkligen värda denna lycka igen:D tänk om alla föräldrar var som ni och verkligen ville ha sina barn:D

    SvaraRadera
  15. Ett jättegrattis till er båda. Ska hålla alla tummar för att det ska gå bra/Cicki

    SvaraRadera
  16. Grattis och lycka till!. Följer din blogg varje dag. Tycker du är så bra på att beskriva hur du känner. Igen lycka till! KRAM från Maria Åkebo

    SvaraRadera
  17. Otroligt fin blogg. Känslosam. Hoppas verkligen det går vägen för er nu, ni har kämpat så otroligt fint. Du är en fin mor till ett litet änglabarn, och kommer att bli en lika fin mor till ett levande barn. Lycka till !

    SvaraRadera
  18. Vilken fin blogg!! Har suttit här och läst och gråtit.. Är själv mamma till tre killar på 2, 4 o 6 år och ens värsta mardröm är ju att något ska hända dem, så man kan ju bara föreställa sig hur det känns för er. Grattis och lycka till och ta hand om varandra!!!
    /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  19. grattis tjejen...
    ja håller alla tummar o tår för att d ska gå hela vägen den här gången...

    kram

    SvaraRadera
  20. Härlig nyhet! Stort Grattis och varmt lycka till. Otroligt fin gripande blogg Ann-Louise!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Ett stort lycka till åt er båda, hittade till din blogg via Linns. Har läst allting. Jag är ledsen för att vissa skall behöva genomgå det du gjorde, men vilken styrka du har! kämpa på :)

    SvaraRadera
  22. hittade hit via Linns blogg -vill tacka för att jag fick läsa! vad outsägligt sorgligt att förlora sitt barn... men jag beundrar er styrka och ert levnadsmod. lycka till med nya graviditeten!

    /sara

    SvaraRadera
  23. Ann-Louise & Jimmy, mitt hjärta rinner över av glädje och tacksamhet över att få dela detta fantastiska besked med er, att ni nu är gravid och väntar Lucas syskon. Grattis och Lycka Till att åter vara i väntans tider.
    Stor o Varm Kram till er från annelie

    SvaraRadera
  24. Jag hittade också hit via Linns blogg,det var så nyttigt för mig att läsa den,jag som ofta tar saker och ting för givet.Jag kan inte på nåt sätt föreställa mig vad du/ni går igenom,men jag önskar er allt gott och vad underbart att Lucas ska få ett syskon!!

    SvaraRadera
  25. Nämen oj va roligt för er! Stort grattis!
    Vi hoppas också på ett plus här hemma
    kram från en annan änglamamma

    SvaraRadera
  26. Grattis!! Kom in på din blogg via mama´s got the magic och sträckläste bloggen med tårarna rinnande! Önskar er all lycka med graviditeten!
    Styrkekramar av en läsare i finland som också är i vecka 6+! Hoppas på flera glada inlägg!
    -N

    SvaraRadera
  27. Jag gjorde ett VUL i vecka 7+2 för att jag plötsligt började må bättre. Men Erik är frisk och glad idag så det kan vara sååå väldigt olika. Är så glad för er skull! Njut nu och tillåt dig att vara lycklig. Håller tummar och tår! Kram!

    SvaraRadera
  28. Har läst igenom hela din blogg i dag,o gråtit nästan hela vägen.. Ja e så ledsen för vad som hänt och så glad för er lyckliga nyhet!!! Beundrar din styrka och ert förhållande som hållit igenom de hela, tror att många inte klarar de!Tycker att de är super modigt och de är jätte fint att du skriver blogg,ja hoppas andra som förlorat så mycket sku finna hopp o livslust i den,de sku så ofta behövas just de att man sku få höra om nån annan i samma situation!Finner int riktigt ord för allting... Gratulerar så mycket och av hela mitt hjärta lycka till med de nya lilla underbara i din mage!!

    SvaraRadera
  29. all all all lycka jag kan uppbringa skickar jag till er ...stor kram PT Sofia

    SvaraRadera
  30. hej! hamnat in på din blogg via "viktors blogg" och har nu börjat följa dig. kom rätt snabbt fram till varifrån du var å vem du var...känner dig inte personligen men vet vem du är och har jobbat med din syster.
    beklagar det som har hänt er men får gratta dig nu istället å önska er lycka till med det nya livet. therese

    SvaraRadera
  31. Har följt din blogg redan tidigare. Ingen borde behöva gå igenom det ni har gått igenom. Är så glad att läsa att Lucas ska få ett syskon. Ska hålla tummarna att allt går bra!/E

    SvaraRadera
  32. Grattis! Håller tummarna! :) Ramlade in på din blogg via Linn. Tack att du delar med dej av er historia. ♥

    SvaraRadera
  33. Hittade din blogg via Linns!
    Läste hela bloggen med tårarna rinnandes nerför kinderna, det var så ledsamt!
    Ingen ska behöva vara med om nåt sånt fruktansvärt!
    Att du samtidigt orkar dela med dig av allt sorgligt e starkt!
    Stort lycka till på vägen med det lilla livet i din mage!
    Lucas tittar nog stolt ner på er med förväntan, att bli storebror e stort!

    SvaraRadera
  34. Grattis till er båda! Jag ska hålla alla tummar för er. Varma kramar från Marie F.

    SvaraRadera
  35. Oj vad roligt - GRATTIS till er!!! Tror nog det ska gå bra denna gång, kanske det är Lucas som skickat lillebror :) Är så glad för er skull!

    SvaraRadera