"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 8 juli 2010

Jag finns

Fick denna fina dikt av min arbetskamrat, tack snälla Marie för omtanken och för dikten!

Ser mig vinka, blunda så ser du,
jag lovar att jag ska vinka extra mycket,
så att du inte kan missta dig.
Va inte rädd, jag mår bra,
jag lever i ditt hjärta.
Jag ser och jag älskar, visst känner du min kärlek?
Överallt där du är finns jag.
Överallt där du går, går jag.
När du sover, sover jag brevid.
Jag är aldrig ensam, aldrig går jag själv.
Fast mina fotavtryck inte syns, finns jag.
Fast min röst inte hörs, skrattar jag.
Fast mina armar inte kramar så det känns, såvisst kramas jag.
Vi syns igen, det vet både du och jag.
Gråt inte, dina tårar faller till marken.
Skratta istället, jag vill se dig glad.
Livet är så mycket oändligare än du tror, lilla mamma.

Författare: Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar