"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




lördag 3 juli 2010

Mera shopping

Idag blev det mera shopping, planen var skansen men det tar vi imorgon. Blev shopping på Drottninggatan, Sergelsgången och Gallerian. Gick också en sväng förbi saluhallen, min sambo älskar sådana ställen så han är nog avis på oss nu. Är ju han som är kocken i familjen.

Dagen har varit varm och solig och det har gått riktigt bra. Dock inte för mina fötter, de är fulla av skavsår. :-( Skönt att få göra något annat och få tänka på annat. Behöver verkligen det. Dock tycker jag det är lite jobbigt att vara borta från min älskade sambo, brukar tycka det är skönt att få vara ifrån varandra och sakna varandra men nu skulle jag vilja ha honom här hela tiden. Tycker också att det är jobbigt att vara så långt från Lucas grav, skulle jag vilja så kan jag inte fara dit.

Ikväll blir det film och myskväll.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag ha läst din blogg länge nu och tycker att du är en riktig kämpe. Och de fantastiskt att du verkligen försöker se de ljusglimtar i livet som finns men att du ändå ger dig själv tid att sörja.

    Ta gärna bilder på Moa&Edwin, de sååå länge sen jag sett dom nu! O så får du hälsa och krama dom så mycket från mig!

    Kramar till dig också! ;)
    H.Sofia (Jennys Sofia)

    SvaraRadera
  2. Hoppas fotterna mar battre idag! Har jag helt missat att din syster numera bor i Sverige eller mots ni halva vagen var?!
    Igar var vi i den gamla delen av Dubai...det var totally crazy och totally underbart :) Fortsatt ha det bra i stor stan, Kram

    SvaraRadera
  3. Tack Sofia! De hälsar tillbaka. Ska lägga ut lite bilder då jag kommer hem!
    Jossan: Fötterna mår bättre! Syrran och hennes familj bor tillfälligt i Stockholm, Hennes sambo jobbar där i 4 månader.

    Kramar

    SvaraRadera