"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 12 juli 2010

Vårt förhållande

Att tvingas bearbeta sorgen efter ett barn är jobbigt och krävande. Dessutom sörjer alla olika. Det är viktigt att prata med varandra och inte glömma att vi kanske inte sörjer på samma sätt. Dessutom har pappan inte burit barnet i sin mage och det kan skapa en känsla av overklighet. Det är oerhört viktigt att båda föräldrarna tittar på och håller sitt barn, det gör det hela mer verkligt för båda. Jag tror att man antingen växer ifrån varandra eller så stärks banden mellan varandra under tiden man bearbetar en så tragisk händelse. I vårt fall har vi kommit varandra mycket närmare. Förut prioriterade vi mer olika än vi gör idag, vi är mer överens om vad vi anser är viktigt här i livet. Vi har också lärt oss att förstå varandra och respektera varandra mer. Jag hoppas att vi kan fortsätta så. Vi är lyckligt lottade som har varandra och att denna sorg fört oss närmare varandra. Jag är så tacksam över att jag haft min sambo vid min sida hela tiden. Han har alltid varit mån om mig, men ännu mera nu. Utan honom skulle jag aldrig tagit mig så långt som jag gjort. Det känns som att inget kan skilja oss åt nu, har vi tagit oss igenom det värsta som han hända utan att gå skilda vägar. Nu kan inget sära på oss! Min kärlek har aldrig varit så stor, han är inte bara min älskade, han är även pappa till mitt barn och det kan inget ändra på.

4 kommentarer:

  1. Så rätt! Skönt att ni har varandra i sorgen och att er kärlek har växt sig starkare.
    Prövningar gör en mer ödmjuk och lär en uppskatta små ting i livet.

    SvaraRadera
  2. tack för att du håller tummarna, läste lite på din blogg här och jag blev väldigt känslosam. Hoppas på att det känns lättare för er med tiden.kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ann-Louise! Vill berätta att jag läser det du skriver här ibland och att du skriver otroligt fint och insiktsfullt. Jag är ledsen för den sorg som drabbat er och önskar er allt gott i framtiden!

    SvaraRadera