"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 9 juli 2010

En trevlig dag

Har varit på besök hos en kollega under dagen. Mycket trevligt och god mat. Lekte även kurragömma med barnen! Sen for jag och min älskade sambo och köpte köksbord och barstolar till vårt nya hus. Känns som att flytten närmar sig med stormsteg och det är härligt. Längtar så mycket. Vill flytta nu!

Efter shoppingen hälsade vi på Lucas vid graven. Lika fint som vanligt var det där. Vi tände ljus, vattnade och rensade lite ogräs. Sen matade vi änderna. Det är ju en hel drös med ankungar där, som inte är så små längre, och de var helt till sig när de fick mat. Roligt att se de "springa" på vattnet för att hinna först till brödbitarna. Soligt var det också så vi hade en fin stund på kyrkogården. Varje gång jag kommer till kyrkogården och ser graven blir jag stolt. Stolt över att vår älskade son har så fin gravsten och fina blommor. Låter kanske konstigt men det är så jag känner. I mina ögon har han världens finaste gravplats. Det är det enda jordsliga vi kan göra för honom nu och jag blir så glad över att vi lyckats ge honom en sådan fin plats. Jag blir lite glad vaje gång jag kommer gåendes över bron och ser Laban och Labolina le mot mig. Det var ju det vi ville med stenen, att vi inte bara ska känna sorg och saknad utan även lite glädje över den korta tid vi ändå fick ha honom hos oss i min mage. Leendet påminner mig om det. Hoppas Laban och Labolina också kan skänka andra som strosar runt på kyrkogården lite värme ochg glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar