"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 21 juli 2010

Har jobbat...

... eftermiddag idag. Efter det for jag till en kompis, Linda, dit kom även Lena. Snackade bort några timmar där och sedan skjutsade jag ner dom på stan. De skulle ut, jag var för trött. Dessutom ska jag göra ett försök att jobba en heldag imorgon. Får se hur trött jag är imorgon kväll. Men jag hoppas det går bra för annars blir det svårt att gå upp till 50%. Tror inte jag kommer att orka jobba 50% och bara vara fyra timmar/dag. Jag får ju bosätta mig på jobbet. Blir för många jobbdagar och för lite återhämtning däremellan. Har kollat med försäkringskassan och det är ok att jobba heldagar också, har ju ingen fysisk begränsning som gör att jag får ont efter ett visst antal timmar eller så. Måste verkligen säga att jag har inga negativa erfarenheter av försäkringskassan hittills. Min handläggare är superbra. Hon är empatisk och tycker det är bra att jag ökar arbetstiden successivt, precis som jag vill ha det. Under våren har det varit så mycket skriverier om par i vår situation som fått kämpa hårt för att få beviljad sjukskrivning överhuvudtaget. Jag var beredd på att behöva strida men jag är så glad att vi slapp det. Vi är verkligen ett exempel på när försäkringskassan fungerar som den ska och det är jag tacksam över. Önskar bara att alla kunde få samma stöd och hjälp när de behöver som vi fått. Men jag förstår också varför det ibland misslyckas. Är ändå många fuskare som gör att alla dessa kontroller och papper behövs, tyvärr. Så mycket enklare allt skulle vara om alla vore ärliga.

4 kommentarer:

  1. Vi hade inte heller några större problem med FK. De ifrågasatte vår sjukskrivning men vår läkare ordnade det så vi slapp bekymra oss. Jag är verkligen imponerad av att du kan gå tillbaka till ditt arbete som BM. Jag är själv sjuksköterka och jobbade innan på en avd där vi ibland hade barn. tycker det är jätteskönt att slippa gå tillbaka dit.

    Nu jobbar jag heltid igen (gick direkt tillbaks till heltid) men på en annan avdelning och ett annat sjukhus. Tyckte det jobbigaste med att börja jobba var att jag var tvungen att gå tillbaks till samma sjukhus som Astrid föddes och dog på, även om det inte var samma avdelning.

    Kan inte fatta att det redan är tre månader sedan hon kom och vände om... Kram/V

    SvaraRadera
  2. Va skönt att höra att du också haft tur med försäkringskassan..
    Jag måste också passa på att berömma dom,mig har dom inte alls krånglat med..Allt gick smidigt och jag är enormt tacksam för det,hade aldrig haft orken att bråka med dom..
    Och så måste jag säga att det låter bra att du känner efter och anpassar dig efter ditt vämående,stressa inte tillbaks,viktigast är att du mår bra..Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag har också bara positivt att säga om FK. När min son dog fem veckor gammal blev jag sjukskriven 2,5 månad och sen började jag jobba igen. Jag valde själv att gå ner i arb.tid (har ett till barn som jag kunde gå ner i tid för) och det har gått bra att jobba sen dess. Det var inga problem alls att få sjukpenning, jag hade en bra läkare och en bra handledare. Tråkigt ändå att FK inte behandlar alla lika en sån här gång, det borde vara en självklarhet att få vara sjukskriven när man förlorar sitt barn. /C

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir att höra att det är fler än vi som har bra erfarenhet av FK! Härligt.

    Veronica: Jo, man tror inte att det är sant att tiden faktiskt fortsätter att gå...

    SvaraRadera