"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




söndag 27 juni 2010

Härliga, ärliga barn!

Barn är underbara. De är raka och de är så lätta att umgås med. De frågar om de undrar något utan att gå runt och fundera OM de ska våga fråga. Det är härligt och jag blir så glad då de är så ärliga.
När vi plockar midsommarblommor på midsommarafton frågar en flicka ca 7 år: "Alltså, hur många barn har du?"
Jag: "Jag har ett barn"
Flickan: "Lucas va"!?
Jag: "Ja"
Flickan: "När dog han?"
Jag: "Han dog i magen några dagar efter att vi sågs senast."
Flickan: "Varför dog han?"
Jag: "Han blev sjuk."
Flickan: "Jaha...ibland kan mammor också dö då de ska få barn."
Jag: "Ja, ibland kan de det men det händer inte ofta."
Flickan: "Vilken häftig sten han har!"
Jag: "Ja, visst har han!"
Och så var den konversationen slut och flickan började prata om annat. Raka frågor utan omvägar! Varför kan inte vuxna fungera så också? En del är så men de flesta är tyvärr inte det. Vet inte om jag heller är så rak och alltid vågar fråga men det är definitivt något jag uppmärksammat och försöker ändra på. Våga fråga, är ni osäkra på om jag eller den person det gäller vill prata så fråga! Så enkelt och det kan förhindra obekväma situationer. Vi har nog mycket att lära oss av barn tror jag.

3 kommentarer:

  1. Ja du har så rätt....bäst att va ärlig å rak, våga prata å fråga - vi som är vuxna ska ju va förebilder för barnen inte tvärtom ju men så är det ju tyvärr för vissa :/
    Man lär av varann :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag hittade hit via en annan blogg och jag vill verkligen beklaga förlusten av ert barn.
    Många kramar...

    SvaraRadera