"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 3 juni 2010

Dagens arbetspass

Dagens pass på BB gick bra. Det var lugnt på avdelningen så jag fick bekanta mig med de nya lokalerna lite. Hade ytterst lite kontakt med patienterna men tror det var bra för mig, skynda långsamt. Tror att det kommer att gå bra och som jag tidigare skrivit så har jag mkt förstående kollegor, blir det för jobbigt så är det ok att jag går undan en stund. Nästa pass blir på förlossningen på tisdag fm.

Ibland är det bra att jag har det jobb jag har. Fick tipset att låta någon kunnig sätta senapsfrön i örat på mig för att kunna sova bättre. Och jag hade tur för en av kollegorna som jobbade idag kunde det, så nu går jag omkring med senapsfrön i örat. Hoppas det fungerar.

Före jag for till jobbet var jag förbi stan en sväng. Skulle bl.a. hämta några foton som jag lämnat in för förstoring. När jag tittar på bilderna i bilen så ser jag att bilderna är olika storlekar och inte en enda av dem är den storlek jag beställt... suck. En bagatell egentligen men som jag tidigare skrivit kan småsaker få mig att brista. Och så blev det tyvärr idag. Jag blev arg som ett bi och det var inte långt till tårarna och jag tyckte det var så orättvist att jag skulle drabbas av detta missöde, trodde hela dagen skulle bli förstörd pga detta. Jag tänker helt irrationellt när det blir så, tänkte "räcker det inte med att jag förlorat min son, måste allt drabba mig". Tur att en vän ringde strax före jag skulle in till fotoaffären så jag hann lugna ner mig, annars kan det hända att expediten fått sig en utskällning och då skulle jag troligen mått dåligt över det. Men istället var jag lugn och riktigt trevlig, hade hunnit inse att det inte var så farligt ändå och att alla kan göra fel. Och allt ordnade ju sig till slut, får åka och hämta nya foton imorgon.

Imorgon ska jag inhandla mat och förhoppningsvis blir det en fisketur under kvällen om det blir bra väder.  Så härligt att vara ute och njuta och få tänka på annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar