"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 10 juni 2010

En dag på BB

Var på BB idag. Grät en skvätt när jag kom dit men sen gick det bra. Hade hand om ett par i några timmar, visade hur man badar barn och lite annan skötsel. Tror att det kommer att gå bättre nu då jag slipper tänka på förlossningen. Känns fortfarande som att jag tog rätt beslut.

När jag kom hem satte jag mig på balkongen och läste en bok i solen och njöt av det vackra vädret. Tog cykeln till jobbet imorse så dagens träning är också avklarad. Siktar in mig på en löprunda imorgon om jag inte är alltför mör i benen efter dagens cykeltur, är ju inte riktigt van vid det.

Vår läkare ringde idag, sista provsvaren hade kommit. Man har inte kunnat hitta några missbildningar i hjärnan så något svar på varför han fick hjärnblödningen kommer vi aldrig att få. Men det känns ändå bra att vi fått veta att det var en hjärnblödning, de flesta får aldrig några svar på varför bebisen dött i magen. Känns också bra att det inte är något ärftligt, det ska inte hända igen. Men oavsett hur många svar vi än får så kommer vi alltid att undra varför han/vi drabbades. Det kommer alltid att finnas ett "varför". Skönt att få veta alla provsvar före semestertiderna börjar, nu behöver vi inte vänta hela sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar