"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 31 augusti 2010

Drömmar

Har börjat drömma mycket igen. Tror det var förra veckan som jag drömde att jag var i min hemby. Och jag kunde flyga. Efter ett tag så flög jag till sportplan. Vid en sluttning där så fanns massor av gravar där endast änglabarn låg. Det var så vackra gravar. Mycket blommor, änglar och minnen. Det var inte en otäck dröm, det var så vacker och fridfullt där.

Två senaste nätterna har jag dock haft mardrömmar. Natten till igår blev jag jagad av stora, elaka vargar och inatt har jag tydligen varit i Indonesien. Till en börja hur härligt som helst för jag skull dyka men helt plötsligt dök en elak diktator upp och skulle haffa oss för tydligen ansågs dykning vara ett försöka att störta honom. Sjuka drömmar man kan ha. Som pricken över i:et så fanns det färggranna ormar överallt som försökte bita mig. Tror det senaste elementet i drömmen kan ha att göra med att jag sett fångarna på fortet med diverse småkryp och ormar i en del av cellerna. Men nu får det vara slut med mardrömmarna, inge kul att vakna genomsvettig och med hjärtklappning mitt i nätterna.

1 kommentar:

  1. Usch :-( Hoppas verkligen du får drömma fina drömmar framöver istället.
    Kram
    Malin

    SvaraRadera