"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 13 augusti 2010

Nervöst

En gravid vän har varit på kontroll av fosterläge i dag och nu fick jag sms om att allt såg ok ut. Men det är först nu efter sms:et som jag insåg hur spänd jag varit under dagen. Det handlade bara om en kontroll av läget, inga misstankar alls på att något skulle vara fel men ändå har jag varit nervös hela dagen... Tydligen förknippar jag ultraljud med dåliga nyheter. Om jag varit så här nervös över min vän, hur nervös kommer jag inte att vara inför rutinultraljudet vi ska göra i början av oktober då? Tur att det är kl 10 på morgonen, hinner bara vakna så ska vi iväg. Om jag kan somna kvällen innan vill säga...

Har inte gråtit på länge nu, har känts som att tårarna tagit slut. Men idag när jag satt vid Lucas grav kom tårarna, de bara sprutade. Skönt efteråt, kändes som att det var mycket som lättade. Kanske ovanstående var en orsak till att de kom idag. Det lite "komiska" i det hela var att jag direkt efteråt skulle handla och dessutom upptäckte jag att jag inte hade några näsdukar med mig... Jag lyckas alltid med det. Börjar jag inte tjuta mitt bland allt folk så nog gör jag det innan jag ska ut bland en massa människor.  :-S Så nu har jag knallat runt på Ica Maxi med rödgråtna ögon och mascara längs kinderna! Måste lära mig att alltid ha näsdukar med mig! Hur det nu ska gå till, gravid och snurrig som jag är.... Framsteget är att jag nu vågar ha mascara på mig när jag är ute bland folk, trots risken för tårar! :-)

3 kommentarer:

  1. Haller tummarna for er!

    SvaraRadera
  2. Tack Susanne S!

    Linda: Jo, fick det tipset tidigare också... Men jag gillar ju min mascara och det händer ju så sällan...

    SvaraRadera