"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 2 september 2010

Så bra jag har det ändå!

Efter två dagars arbetande är jag helt slut och har ont i fogar och rygg. Och det ekar i kylen. Vilken tur att jag då har världens bästa sambo. Han kommer hem från jobbet, duschar och åker gladeligen iväg och storhandlar. Vi skulle ha gjort det tillsammans men jag orkar inte. Vi brukar handla tillsammans ganska ofta för det är roligare så. Han är bäst på det sättet. Och nu då jag inte orkar något och har ont ställer han upp helhjärtat för mig. Alltid och utan att klaga. Fyller vatten i mitt fotbad så mina trötta och frusna fötter får det bra, masserar, lagar all mat (minns inte när jag lagat mat senast), tvättar, handlar och städar. Ja, han gör nog allt och lite till. Och jag ligger i soffan med fjärrisen i handen och orkar knappt byta kanal. Vad skulle jag göra utan honom. I helgen ska han tvätta fönster inför flytten. Och jag... ja, jag hejar väl på från soffan då...

6 kommentarer:

  1. Tänkte precis skriva samma sak som Malin :)

    SvaraRadera
  2. Wow vilken kille du har. Håller med Malin S och Anna. Verkligen kärlek!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Ja, han är för underbar "lillebror" men så har han ju att brås på också :) Kramis!!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag måste skratta lite åt ditt inlägg för det känns som om jag läser om hur det är hemma hos oss just nu också! Men visst är det skönt när man är så där tok-trött! Kram /Hanna M (på jobbet)

    SvaraRadera
  5. Alla e värda att ha en sån kille...det är äkta kärlek :) Och du skulle säkert utan att blinka göra samma sak för honom !

    SvaraRadera