"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 27 augusti 2010

Lite jobbigare

Har haft några jobbigare dagar nu. Börjar bli bättre. Ett av skälen till att det känts tyngre är att jag fick mitt arbetsschema för några dagar sen och då var jag lagd att jobba på förlossningen en del av mina arbetspass. Jag hade precis stigit på mitt kvällspass när jag kollade igenom schemat och började storgråta. Det kröp i hela kroppen på mig och bara tanken på att behöva jobba där fick mig att vilja springa hem och lägga mig under flera lager täcken och inte kliva upp på flera månader. Det löste sig med det för jag sa att det inte kommer på fråga. Ska jag behöva vara på förlossningen så sjukskriver jag mig de dagarna alternativt att jag låser in mig på toan och gråter mig igenom alla pass. Och det lär ju inte vara så populärt hos mina kollegor för det går inte att vara en person kort med så många barn på gång. Förresten har jag världens bästa kollegor. När jag böt ihop tog dom hand om mig, tog ut mig till personalrummet och satt där med mig tills jag lugnat mig! De är så förstående och jag är så tacksam över att de finns vid min sida när det blir jobbigt. Tack!

2 kommentarer:

  1. Men det måste väl ändå din chef förstå. Du har ju gått tillbaka väldigt snabbt men det innebär ju inte att du ska ta allt på en gång. Nej, in till chefen och förklara hur det känns.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är löst. Men hade sagt till redan för några veckor sedan att jag inte klarar av förlossningen och att jag troligen inte kommer att vara redo för det förren efter Lucas syskon kommit!

    SvaraRadera