"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




lördag 7 augusti 2010

Hemma igen!

Hemma i Umeå igen. Gillar inte att sitta fyra timmar på den där båten. Finns inget att göra där. Inte för att jag är en person med mycket energi just nu men det finns inga bekväma stolar att vila i heller. De har gamla biosalongstolar som inte går att fälla bak. Föredrar flyget men det går inte Umeå-Vasa för tillfället då Umeå flygplats håller på att reparera landningsbanorna. Nästa gång vi åker över ska det väl gå att ta flyget igen. Flygningen tar 15 min och båten fyra timmar till samma pris...inte svårt val för mig.

Nåja, nog gnällt, vi är ju hemma nu och jag mår fortsättnings vis illa och är hur trött som helst. :-) Är inte heller orolig för tillfället. Jag tar en dag i taget och det är ju så att oavsett hur mycket jag än vill så kan jag inte påverka utgången av denna graviditet. Tjänar alltså inget till att sitta hemma och oroa sig hela dagarna. Hoppas det håller i sig för det är så jobbigt att gå omkring och vara orolig hela tiden. Tror det lilla livet mår bättre om jag är lugn också. Nä, nu ska jag gå tillbaks till soffan och där tror jag bestämt att jag ska ligga tills det blir dags att sova för natten!

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt i att de är onödigt att oroa sig..blir liksom int bättre! Men va jag oroa mig när ja vänta ..trodde ja sku bli galen!! O när man ligger hemma i 9mån så ville dom obehagliga tankarna smyga in. Nu i efterhand e jag riktigt sur på mej för allt onödigt oroande! Du måst försöka tänka på allt skoj ni får uppleva om en liten tid! Kramar a

    ps. ja nästan tvätta grönaker med tvål innan jag åt dom...så inga baciller sku smitta... pling plong!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag är glad över att jag inte oroar mig för tillfället. Vet ju inte hur det blir längre fram i graviditeten. Men som sagt, en dag i taget! Tror inte det skulle ha varit så gott med tvåliga grönsaker! :-)
    Kram

    SvaraRadera