"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 12 augusti 2010

En trevlig dag men ilska i övrigt

Tur att mitt illamående kommer på eftermiddagarna/kvällarna för då kan jag göra saker innan det kommer. Idag har jag varit på stan och fikat med underbara tjejer. Tog med oss maten till en park och satt där och njöt av vädret. Härligt!

Annars så tror jag att jag kommit in i en period av ilska. Jag är arg över att det går bra för människor som missköter sig att få barn. Förut har jag mera varit ledsen över det och kännt en stor orättvisa. Men nu är jag arg. Arg över att det kan få vara så. Hur kan det komma sig att skötsamma människor som inget annat vill inte kan få levande barn eller bli gravida över huvudtaget? Så alla gravida som dricker alkohol, röker eller missköter sig på annat sätt: Håll er undan mig för annars lär ni få höra ett och annat!! Och kom inte med "men jag har försökt sluta men det går inte". Det gäller 40 veckor av ens liv, ynka 40 veckor av ett helt liv. Det går! Jag har rökt, jag har snusat och jag drack alkohol innan jag blev gravid men redan innan vi började försöka få barn så slutade jag snusa för att jag vet att det är bäst för barnet. Och det gick bra för jag hade en liten, liten, ännu ofödd människas hälsa att tänka på. Klarar man inte av det så ska man nog inte skaffa barn. För när man väl fått barn så är det mer än cigaretter eller alkohol man får "offra". Då har man ansvar för en liten människa som inte kan ta hand om sig själv men det ansvaret börjar redan när barnet växer i magen. Finns säkert de som inte håller med mig men jag har i alla fall forskningsresultat på min sida.

7 kommentarer:

  1. gu jag bara älskar din blogg! jag håller verkligen tummarna för er just nu och hoppas på det bästa. och det är som du säger det gäller bara 40 veckor man kan klara av det det går:D

    SvaraRadera
  2. Jag vet, jag blir också heligt förbannad över sånt där. För att inte tala om folk som bara vill ha flickor. Eller bara pjkar. Vi ville bara ha ett levande barn, men det var tydligen för mycket begärt...

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara "amen" till det där!
    H: en annan som är ilsken över samma sak

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med dig Ann-Louise!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  5. Tack Melinda!

    Jag verkar inte vara ensam om att vara arg. Skönt!

    SvaraRadera
  6. Jag har läst din blogg ganska länge och tyckt den var bra. Tills nu....

    Menar du att om en kvinna röker så är hon inte värd att få barn??!! Tror nog att det finns värre saker att göra både innan och efter förlossningen än att röka.

    Jag tycker också att livet är förbannat orättvist ibland trots att jag har 2 barn som numera är vuxna.

    Förlorade min mamma när jag var 13 år, och det har påverkat hela mitt liv. Varför skulle jag mista min mamma när t.ex du har din kvar??

    Jag är rökare och har som sagt 2 st numera vuxna barn. Trots att jag i dina ögon inte är en värdig förälder så får jag nog säga att jag lyckats. Båda mina barn är/har varit skötsamma sen barnsben, båda har högskoleutbildning och bra jobb. De är artiga, har empati för andra och har aldrig vållat mig (eller någon annan) några som helst problem.

    Jag gillar inte att vara elak, men jag gillar inte heller att bli påhoppad.
    Men kanske är det något högre väsen som avgör vem som är lämpliga att bli förälder, det kan ju finnas andra viktigare saker än att vara rökare. Och jag var tydligen en av dessa utvalda....

    Från en arg mamma som i dina ögon inte är värd att få barn. Och numera är jag en f.d läsare i din blogg......

    ///Sussie

    SvaraRadera
  7. Är så av samma åsikt som du,när jag vänta min son hamna jag ett antal gånger vara inne på sjukhus,de fanns många hög gravida mammor som sprang o rökte många gånger i dagen!! vilken skam, fan va jag blev förbannad!!Tycker man borde helt enkelt förbjuda dom att gå o röka, sjukligt själviska människor!!!

    SvaraRadera