"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 10 augusti 2010

Högst på önskelistan

Har gått bra att jobba heldagar på BB men nu är jag trött. Tog på ganska mycket att jobba kväll och sedan förmiddag dagen efter. Mådde illa redan när jag vaknade imorse efter alltför få timmars sömn. Hann bara svälja sista tuggan av frukosten så åkte den upp igen. Åkte till jobbet på tom mage och satt och mumsade mackor hela tiden. Har mått illa hela dagen och undrat om någon stackars patient ska behöva se på när jag kräks. Lyckligtvis slapp de se det.

Kan även hälsa ett nytt graviditets symtom välkommet, nämligen finnar. Ser ut som en tonåring. Fick det i början av graviditeten med Lucas också. Men jag tackar och tar emot. Alla tecken på att det är höga hormonhalter som rusar runt i min kropp är mer än välkomna! Mera, mera! :-) Ni kanske tycker jag är helknäpp men jag tar vad som helst bara vi får ett levande barn. Om det så krävs att jag ska stå på huvudet i nio månader så gör jag det.

Vet att många i min närhet reagerar när jag pratar om vår högsta önskan, som är att få ett levande barn. Det är det där ordet "levande" som gör att folk reagerar. Det är ju något som många tar för givet när missfallsrisken minskat. Att barn som föds är levande. Men i vår värld är det inte så. Andra får levande barn, vi får döda barn. Därför är vår högsta önskan inte att få barn, det är att få ett levande barn. Hoppas ni förstod vad jag menade.
God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar