"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 5 augusti 2010

Livet efter döden

När ens barn dör blir det oundvikligt att tänka på livet efter döden. Dessa funderingar har väl funnits från och till tidigare också men det är efter Lucas födelse och död som jag funderat extra mycket på det. Jag är inte troende men för att orka gå vidare måste jag tro att det finns ett liv efter detta och att vår ängel leker tillsammans med andra änglabarn där. Var det är eller hur det fungerar har jag ingen teori om men det är nog ett paradis för små barn. Att tro att allt tar slut efter döden ger mig dödsångest och jag måste få hoppas att jag någongång kommer att få se och hålla min ängel igen. Vad tror ni händer efter döden?

8 kommentarer:

  1. Håller på o läser en bok som heter " Glimtar av nästa liv". Den är nog kristen, men superbra ändå. Kanske värd att läsa.

    För övrigt önskar jag er all lycka med den nya filuren i magen! :)

    SvaraRadera
  2. Vet inte, men man vill ju så innerligt gärna tro och hoppas på att det finns något efter detta och att du kommer få möta och hålla din Lucas igen. Vi måste tro på att det blir så.
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Alina: Tack för boktipset och lyckönskningen! :-)

    Malin: Ja, vi fortsätter att tro att det blir så!

    SvaraRadera
  4. Jag är inte heller troende men efter det som hänt så måste jag tro att det finns ett liv,en plats efter detta annars skulle jag aldrig kunna släppa våra flickor..Jag måste tro att dom har hittat en bättre plats där vi en dag kan återförenas..Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig varit religiös, men alltid trott på en himmel. När jag var liten var det dit som djuren åkte då de inte levde mera, nu är det där som vår lilla Amanda är. Att tänka att allt bara tar slut och försvinner är för tungt, jag vill tro att jag kommer få träffa henne igen.

    SvaraRadera
  6. Tack för era kommentarer! Ser att det finns fler som tror samma som jag tror.

    SvaraRadera
  7. Jag tror att det finns liv efter döden, att tro att allt tar slut tycker jag är så mycket mer osannolikt.. tror nog på Gud också. Det sägs att när barnen är små så kan de se saker från en annan värld.. jag brukar titta på vår lilla pojke när han liksom ser på något t.ex. i taket o skrattar o pratar fast det inte finns något där. Kanske är det små änglar som leker med honom... Har också läst "Glimtar av nästa liv", finns även många andra böcker som beskriver samma/liknande saker. Att läsa såna böcker som ger glimtar från nästa liv ger en större tro att livet fortsätter, i alla fall ifall man haft liknande tankar från förut.. Jag kan inte bara tro att allt skulle försvinna efter vi dör, vart skulle då all kärlek ta vägen?

    SvaraRadera
  8. Jag har också hört det där om att barn kan se saker som vuxna inte längre kan. En intressant tanke.Ska verkligen läsa den där boken.

    SvaraRadera