"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 26 maj 2010

Vår lille son

Nu ska jag för dig berätta
om vår lille son, en söt liten kille.
Han låg i min mage och levde bus
och skulle snart komma ut i vårt hus.
Men så hände det hemska vi ej ville tro,
han skulle aldrig hos oss bo.
Hans hjärta det fina och lilla
blev plötsligt alldeles stilla

Han blev en ängel innan han kom ut
och möte blev till avsked i samma minut.
Vi såg honom ligga i sängen så sött
och ansiktet mitt blev alldeles blött
av tårar som trillade ner för min kind
för vår son hade gått genom himmelens grind.
Vi fick ej livet med honom dela
ej visa och lära honom det hela.

Vid mötet med honom kunde jag ej se mig mätt
för vackrare bebis hade jag aldrig sett.
Hans ansikte var så sött och
kort och ljust var hans hår
han hade tio gulliga fingrar och tio tår.
Men vi fick aldrig se när han skrattar och ler
och kommer aldrig att se honom på jorden mer.
Men trots allt så lever han kvar
för inuti våra hjärtan vi honom nu har.

Författare: Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar