"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 12 maj 2010

Småsaker som skänker glädje

Blev så glad idag när jag hämtade posten! Fick ett brev från Wila stenhuggeri innehållandes en offert på gravstenen vi vill ha åt vår Lucas. Blev inte lika dyrt som vi trodde och nu är det bestämt att han ska få en spöket Laban gravsten, den är jättefin! Känns bra att ha en annorlunda gravsten som visar att det är ett barn som ligger där. Dessutom är det en leende Laban och det är ju med glädje vi vill minnas Lucas i framtiden. Tack min älskade syster för att du tipsade oss om stenen!!

Konstigt egentligen vad som kan glädja en. Det är kanske inte glädje man förknippar med gravstenar i första hand. Men det är inte bara gravstenen i sig som jag blir glad över utan även att vi får som vi vill och att det går vägen. Det är småsakerna som skänker glädje just nu men lika fort kan dessa småsaker få en att brista ut i gråt. Kan vara en bagatell egentligen men som blir så oerhört stor i min värld.

Imorgon ska vi åka över till Finland och hälsa på min underbara familj, om inte vulkanaskan får för sig att den ska lägga sig över Norden. Går ju flyg nu förtiden mellan Umeå-Vasa! Som tur är går även båten imorgon kväll om det inte skulle gå att flyga. Men jag tar hellre 20 min med flyg än 4,5 timmar med båt...men jag får ställa in mig på att det kan bli båt. Är en sån sak som skulle kunna få mig att storgråta i mitt nuvarande, labila tillstånd. Håll tummarna för att det blir flyg så jag kan fortsätta att vara lite glad mitt i allt elände!

Har varit en sväng till graven idag, hittade en gullig nalle på Babyproffsen som jag lade där. Det ena ljuset brann fortfarande men nu bytte jag ut båda så det ska brinna under hela tiden vi är bortresta.

                             Graven                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar