"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




söndag 30 maj 2010

Fiskepremiär

Så skööönt, nu är det inte morsdag i Finland eller Sverige på ett helt år. Kommer säkert att kunna uppskatta denna dag i framtiden men nu har det varit en plåga att genomlida två morsdagar inom loppet av tre veckor. Att se/höra hur alla firar morsdag gör att tankarna vandrar och jag undrar hur denna dag hade varit om Lucas fått leva och det är det som gör det så tungt. Troligen hade det varit världens bästa dag då, min första morsdag.

Har tillbringat större delen av dagen i Mjösjön, var fiskepremiär där idag. Bra att ha annat att tänka på. Blidde ingen fisk, både jag och min vän hade hugg men ingen som vi lyckades ta iland. Men det var skönt att vara ute ändå, fick riktigt fint väder under kvällen.

Kommande vecka är riktigt fullplanerad med arbetsträning tisdag och torsdag, psykologbesök, naprapatbesök och lunch/middag med kollegor. Nu känns det som att det är för mycket planer så vi får se om jag måste ställa in något. Vill inte att saker ska kännas som måsten och att jag ska må dåligt, tror det är viktigt att lyssna på kropp och själ nu så allt inte blir värre än det är. Egentligen är det inte så mycket planer när jag tänker efter, men för mig känns det enormt mycket just nu. Har svårt att kunna göra mer än en liten sak per dag. Har jag handling inplanerat en dag så räcker det för den dagen, blir för mycket annars... så fungerar jag verkligen inte i normala fall. Men, som sagt, viktigt att lyssna på kroppen nu. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar