"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 5 maj 2010

Insikt

Är nyss hemkommen från en vän, hon bjöd på lunch. Imorgon ska jag luncha på stan med en kollega. Skönt att komma hemifrån en stund varje dag, behöver lite luftombyte. Har även tagit upp mina promenader igen, ryggen verkar hålla. Känner att kroppen mår bra av allt stretchande och den lätta träningen. Måste fungera nu, vill att kroppen ska bli stark snabbt med tanke på våra planer att skaffa ett syskon inom snar framtid.

Tror att de senaste dagarna varit jobbigare då  jag sakta börjar inse vad som hänt och vidden av det hela. Jag börjar förstå att vi faktiskt förlorat vårt barn och oavsett vad jag gör kommer han fortfarande att vara död. Vi måste leva ett helt liv utan honom, ett helt liv utan vår son och med all sorg och saknad. Vet inte hur många kvällar jag bett att få vakna upp följande dag och inse att detta bara varit en hemsk mardröm. Men varje morgon vaknar jag med en känsla av att något fruktansvärt har hänt och så inser jag att vår son är död och begraven och aldrig mer kommer tillbaka till oss. Tårarna rinner när jag undrar hur vi ska klara av att leva ett helt liv, en evighet, utan vår son, utan vårt älskade barn. Det gör så ont, så fruktansvärt ont. Att föda barn är en bagatell och jag skulle gladeligen göra om det varje dag, varje minut och varje sekund bara det skulle ge oss vår son tillbaka. Jag förstår ju att vi på något sätt kommer att klara av det men hur det ska gå till, det vet jag inte. Jag längtar till den dagen då jag är gammal och har gjort mitt här på jorden för då hoppas jag att jag får se min älskade son igen och kanske också får svar på alla min frågor. Tills dess hoppas jag att alla änglar tar väl hand om vår älskade lilla ängel.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att ju längre tiden går desto mer kommer ni att känna att ni lever MED Lucas. Han finns med er, men inte på det sätt som det var tänkt. Svårt att förklara men du kanske förstår. I senaste Amelia var det en artikel om just detta, en kvinna som förlorade sitt första barn. Kanske för jobbigt att läsa? Ville tipsa dig i alla fall. Ta hand om dig!
    Malin

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har rätt!
    Tack för tipset, ska köpa tidningen och läsa!

    SvaraRadera