"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 4 maj 2010

Berg- och dalbana

Idag var jag till jobbet för första gången. Var lite spänd före, visste ju inte hur jag skulle reagera. Jag och min kollega, som förlöste mig, träffades först i centralhallen och sedan gick vi tillsammans till BB och förlossningen. Samtidigt som det var skönt att träffa arbetskamraterna igen var det också känslofyllt. Att dessutom göra det på den plats där vår lille son föddes gjorde det inte lättare. Men det kändes helt ok att sitta och prata med dom. Jag har ju så fina kollegor. Det blev tårar men också skratt. Och att jag dessutom hade stöd av kollegan som förlöste mig var bra, bara det att jag kände att hon fanns vid min sida gjorde det lättare.

Vi gick också in till det rum där jag födde Lucas. Då kom tårarna. Sist jag var i det rummet fick jag hålla min son, nu finns han i mitt hjärta istället. Jag inser att det kommer att vara en jobbig väg tillbaka men det ska gå bara jag får ta det i min egen takt.

Igår började min sambo jobba. Det var en jobbig dag för mig, jag grät mycket. Vet inte om det berodde på att jag var ensam eller om det bara var en "sådan" dag. Kände att jag var tvungen att ta mig ut och for då till graven. Letade efter en fin ängel att lägga vid graven men hittade ingen. Köpte två hjärtan istället. Tände också ljus i lyktorna. Längtar till sommaren, det kommer att vara så fint där då.

I övrigt är mitt liv fortfarande som en berg- och dalbana i kombination med fritt fall. Dalarna är djupa och topparna når inte riktigt upp. Uppför går det trögt och långsamt men ner går det med en rasande fart och utan förvarning. Känns som att jag är väldigt labil fortfarande och jag vet aldrig vad som får mig att "rasa ner". Jämfört med första veckorna har jag gjort stora framsteg men det är en lång väg kvar. De tankar jag tycker är jobbigast och som kommer ofta är hur orättvist jag tycker allt är. Finns så många som missköter sig och inte bryr sig om sina barn. Det är inte så att jag missunnar någon annan att få barn och jag önskar definitivt inte att andra ska drabbas av detta fruktansvärda men jag tycker ändå att allt är så orättvist. Varför Lucas och varför vi? Vad har han/vi gjort för ont?


                                       Sov Gott vår älskade son



Utsikten över dammen från graven sett

2 kommentarer:

  1. Det var starkt av dig att gå tillbaka till det som är både arbetsplats och platsen där ni misste er älskade Lucas. Hoppas du förstår det. Det är inte många som skulle orkat med det så tidigt. För det ÄR tidigt! Allt du beskriver är helt normalt. Det tar tid och det är bra att du är inställd på att låta det ta tid. Det kommer, med tiden, bli allt längre mellan dalarna och de kommer att bli mindre djupa. Stor kram! // Malin

    SvaraRadera
  2. Ulrika Hamrin Flodell7 maj 2010 kl. 22:41

    Vad fint ni gjort det på graven. Där får han sällskap av min farmor som också är en ängel nu. Kram

    SvaraRadera