"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




söndag 9 maj 2010

Tung dag

Idag är det 6 veckor sedan Lucas föddes. Det har varit en ganska tung dag, dels för att jag tänkt mycket på förlossningen och Lucas och dels för att det är morsdag i Finland idag (kommer ju från Finland och har kvar min familj där). Jobbigt att morsdag inte fíras samma dag i Sverige och Finland, jag måste nu genomlida morsdag två gånger inom loppet av tre veckor. Se all reklam för denna dag som egentligen är en alldeles underbar dag, har bara svårt att finna någon glädje i år. Jag är ju mamma men av någon outgrundlig anledning får jag inte ha min son hos mig. Kanske han och alla andra änglabarn firar sina mammor i himlen, jag hoppas det.

Har hjälpt min sambo med lite grejer idag och det var bra att jag fick komma ifrån och tänka på annat några timmar, skulle ha varit en ännu tyngre dag annars. Vi for också förbi graven, hade med nya ljus men de gamla som jag tänt i fredags brann än. På något sätt kändes det skönt att se att han haft ljus som brunnit hela tiden sedan jag var där senast. Omgivningen vid graven blir bara vackrare och vackrare för varje gång jag åker dit, nu börjar gräset grönska fläckvis och en del träd börjar få knoppar. Jag längtar efter grönt gräs och en rabatt att plantera blommor i så jag kan göra det så fint som möjligt för min lille son. Det är det enda jordsliga jag kan göra för honom nu, se till att det är fint där han är begraven. Det känns oerhört viktigt för mig.

Ikväll har vi också varit ute och promenerat med en god vän. Tog en längre sväng och ryggen känns riktigt bra, blir bättre och bättre för varje dag. Har skött mig med stretchingen och de lätta styrkeövningarna och det har gett resultat, har nog aldrig varit så vig som jag är nu vilket säger en del om hur mycket (eller lite) jag stretchat tidigare. Blir peppad att fortsätta då jag ser så goda resultat redan.

1 kommentar:

  1. En stor kram till dej på morsdagen Ann-Louise! Det känns väldigt sorligt och orättvist att du inte får ha din son hos dej. Varför vet ju ingen. Jag hoppas att Lucas och alla andra änglabarn som finns i himmelen har det bra där. Tänker också på mina småbröder. Kanske mommo/fammo och moffa/faffa tar hand om dom där. Jag hoppas det.

    Leena

    SvaraRadera