"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 27 maj 2010

Lite av varje

Var en sväng till jobbet idag igen. Gick bra. Går bättre och bättre för varje gång. Ska börja arbetsträna nästa vecka. Tisdag på förlossningen och torsdag på BB. Håll tummarna för att det går bra och jag slipper bryta ihop på jobbet. Kan bryta ihop när jag kommer hem istället om det blir jobbigt. Haft en bättre dag hittills och det känns som det finns hopp om att kunna återvända till arbetslivet i sakta mak. Inte totalt mörker idag. Vet att jag har många hinder framför mig men bara känslan av att det kommer att gå är underbar. Det känns lite jobbigare med förlossningen, var så starka känslor inblandat under Lucas födelse. Men det ska väl gå det med, tar kanske lite längre tid bara. 

Igår var jag en sväng till graven. Äntligen har Lucas fått en egen rabatt och det är sått gräs runt. Kommer att bli så fint när det är grönt och stenen är på plats. En kille från WiLA stenhuggeri ringde igår och berättade att stenen blivit godkänd från kyrkogårdens sida så nu är det bara att påbörja arbetet för huggeriet! Tänk att man kan längta så mycket efter en gravsten. Konstigt liv jag har nu.

1 kommentar:

  1. Hej! Ville bara säga att du finns i mina tankar! Kramar Carina B.

    SvaraRadera