"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 21 maj 2010

Orättvisa!!

Jag blir så arg och ledsen på samma gång när jag hör sånt här: Bebis övergiven mitt på vägen.
För sådana människor går det bra att få barn medan andra som verkligen vill ha barn och som skulle överösa barnet med kärlek, de går det inte bra för (både ofrivilligt barnlösa och andra i samma situation som oss). Finns verkligen ingen rättvisa i livet!!
Att barnet inte omhändertogs genast efter en sådan incidens är en gåta, men det är en annan diskussion.

Mitt hjärta blöder när jag tänker på alla dessa barn som far illa.

1 kommentar:

  1. Blir också så förbannad när jag läser om folk som behandlar sina barn så... Är själv bisexuell och då kan det ju bli lite mer meckigt om man blir tillsammans med en tjej i slutändan och ska skaffa barn genom insemination och sånt, så finns det folk som uppenbarligen lätt får barn (som dessutom lever och är friska) och bara överger dom. Fy fan. Många kramar till er!

    SvaraRadera