"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 28 maj 2010

*2010-03-28 kl 08.27+

Idag är det två månader sedan vår lilla ängel föddes och nio veckor sedan vi fick det värsta besked man kan få som gravid. Saknaden är så otroligt stor, finns inga ord som kan omfatta det vi känner. Men mitt i allt elände börjar ändå hoppet glimta fram, ett hopp om att kunna gå vidare med livet men med en stor förändring, sorgen och saknaden kommer alltid att finnas där. Lucas kommer alltid att finnas i våra hjärtan och han kommer alltid att vara det barn vi saknar så innerligt.Vi kommer för alltid att vara en änglafamilj och för alltid kommer den viktigaste människan att saknas då vi firar hans födelsedag.

Saknar dig så oändligt mycket, min älskade unge

2 kommentarer:

  1. Hej Ann-Louise!
    Jag vill börja med att ge dej en stor kram! Skulle vilja ta bort åtm. en del av er stora oändliga sorg. Vi har just fått vårt första barn, och jag delar er smärta, verkligen, kan inte förstå hur nån kan klara av en sån förlust. Men ni är starka, och som det står i Bibeln tror jag int Gud sätter mer på en människa än han/hon klarar av... stötta varann och se kärleken till varann djupna. Ni kommer säkert få flera härliga syskon till er underbara Lucas som väntar på att hela familjen en dag ska få återförenas i himlen där han har det bra o är med er under tiden. Jag tror inte han lämnar er med sin närvaro förrän ni är redo..

    Läste nyligen "Enkeleitä hiuksissani", men har hört att den lär utkomma även på svenska i sommar. Läs den! Du kommer säkert få stor tröst i den. En härlig, hoppgivande, verklighetsbok om en handikappad flicka som ser änglar i vår värld.. Hon skriver att varje bebis väljer sina föräldrar och fastän de sku dö som bebisar så lämnar deras ande inte de nära förrän de är redo.. hon skriver oxå att alla bebisar ser änglar, för de är inte ännu påverkade av vad som är "normalt" att se för oss...

    Jag har bett för er att ni ska få tröst o snart kunna känna äkta glädje igen. Jag tror att er älskade baby har det bra, och att det, trots att ni inte ser det nu, fanns en mening med allt.

    Kram, Annika

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt stöd och för att du delar dina tankar med oss. Fin tanke om att varje bebis väljer sina föräldrar och att anden finns kvar så länge vi behöver det. Hoppas boken kommer ut på svenska, för jag kan nog inte tillräckligt med finska längre för att kunna läsa en hel bok. Men om den översätts kommer jag definitivt att läsa den.
    Kram

    SvaraRadera