"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 23 september 2010

Fullt ös

Nu är det full fart med målande och fixande. Dagarna flyger förbi. Finns inte tid till tankar och känslor just nu. Säkert på både gott och ont. Kommer säkert med full kraft efter att allt lugnat ner sig.

Pratade nyss med Jimmie om att det snart är dags för ultraljud. Dagen närmar sig med stormsteg. Ju närmare vi kommer desto mer oroar jag mig. Förra gången såg allt bra ut. Men senaste gången jag var med om ett ultraljud så blev det konstaterat att vår bebis inte längre levde. Inte längre hade ett hjärta som slog. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var jag jättenervös när en kompis skulle göra ultraljud. Hur nervös kommer jag inte vara när det är dags för oss. Men samtidigt så kan jag inte påverka någonting. Och då är det inte lönt att oroa sig heller. Men, det är inte så jag fungerar. Jag är en människa som oroar mig och som är nervös från och till. Så länge det inte tar över mitt liv så är det väl ok. Det roliga är att många gånger när jag känner mig orolig så känner jag en liten fisk i magen! :-) Det verkar vara någon därinne som inte vill att mamma ska vara orolig. Skönt!

2 kommentarer:

  1. Man kan lätt förstå din oro efter det som ni gick igenom. Men precis som du skriver finns någon där inne som inte vill att du blir orolig. Jag är säker på att allt ska se bra ut på ultraljudet, jag håller tummarna för er.
    Kram och tack för dina kommentarer hos mig!

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen också din oro. Håller tummarna för er att allt ser bra ut på ultraljudet. Kram

    SvaraRadera