"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 16 september 2010

Jag vill alltid älska

Text: Erik Hillestad
Melodi Carola

Ingen förstår vart du blev av,
Men fast din vagga är en grav,
tror jag du fann en öppen dörr,
som barnen gör,
till rum med änglar att få se,
dom lär dig leka, ser dig le.
Oh, om jag kunde vara med.

Det är dig jag älskar,
det är dig jag älskar,
och en gång ska tystnad
ge upp för sång.
Då ska min tunga
få kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång.

Ingen är vackrare än du,
för du har himmelsklädnad nu
du som är mammas sorg och skatt,
jag ber i natt:
När du hör vita vingars sus,
bed att två änglar tar ditt ljus
ner till min mardröms mörka hus!

Jag vill alltid älska,
jag ska aldrig glömma!
En gång ska tystnad
ge upp för sång.
Då ska min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång.

Bort om allt jag drömt
är du nånstans gömd.
Aldrig blir du glömd.
Inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång.

Det är dig jag älskar!
Det är dig jag älskar!
Och en gång ska tårar
ge upp för sång.
Ja, då ska min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång.


Den här texten fick jag av min kusins fru. Hon skrev att hon alltid tänker på oss då hon hör låten. Fin text. Tack!

3 kommentarer:

  1. Åh vad fin text! Tycker också om den du har som header, rysligt vacker..

    SvaraRadera
  2. Den hade vi som solosång på Williams begravning. Så himla vacker text och musik, men jag tyckte den blev finare med vår solist. Har lite svårt för Carola ibland.. Har faktiskt inte lyssnat på den sedan begravningen. Kändes känslosamt att läsa texten igen. Många kramar från Alexandra

    SvaraRadera
  3. Vi hade också den på vår sons minnesstund, jag älskar texten! Speciellt raden "inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång" för så känns det verkligen!

    Utan vår Gustav hade vi inte varit de vi är idag, jag är en annan mamma till hans två småsystrar än vad jag tror jag hade varit annars. Tror att jag är mer tacksam, större tålamod och mer... ja, närvarande kanske. Livet är inte för evigt, och absolut ingen självklarhet!

    Hittade hit via bloggen "älskade familj" och önskar dig verkligen all lycka med syskonet i magen!!

    SvaraRadera