"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 7 september 2010

Bojkotta facebook?

Tror jag måste bojkotta facebook. Varje gång jag går in där är det någon som lagt ut bilder på sin nya familjemedlem. Alla får barn nu. Och det skär i hjärtat att se de lyckliga familjerna. Inte för att jag vill att de ska vara olyckliga familjer utan för att jag också vill tillhöra en lycklig familj. Det gör fruktansvärt ont att se alla leenden och de små liven. Vi fick inga leenden, bara tårar och en oerhörd sorg. Dessutom ska hälften av alla nyfödda killar tydligen heta Lucas. Ännu mera aj. Att se bilder på så många levande killar med det namnet gör också ont. Vår Lucas lever inte och får inte vara här. Jag vill också ha min Lucas. Vi kanske borde ha valt ett mera ovanligt namn. Fast då vore det ju inte Lucas, om han hade ett annat namn... Det går bra med de som redan hette det innan vår Lucas föddes men det är jobbigt med alla nya liv som får det namnet.

6 kommentarer:

  1. Jag har hittat knappen dölj som gör att man kan dölja vissa personers aktiviteter. Har säkert sju personer som är gravida eller just fått barn som jag döljt för jag klarar inte av att se de där glada meddelandena. En av dem har fått en dotter som de gett samma namn som vår dotter skulle ha fått. Det känns konstigt och skär lite i hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Förstår dig Ann-Louise! :(

    Styrkekram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis vad du menar, det är samma för mig när jag kikar in på facebook. blä! Det värsta är mina två närmsta vänner som ska ha barn i november och december... precis då jag själv skulle fått.. i november.. det är såå jobbigt att träffas och se deras magar växa o läsa deras bloggar/fb. fy vad orättvist det är.
    /mia

    SvaraRadera
  4. Usch för facebook,precis som Pia så är dölja-knappen min bästa vän..Tack och lov så har vi i alla fall fått har deras namn "ifred",än så länge,skulle kännas konstigt om någon gav samma namn som vi,det hade ju aldrig hänt om våra barn levt..

    SvaraRadera
  5. Kanske jag måste försöka hitta dölja-knappen jag med. Låter som en bra knapp när det är grejer man inte vill läsa. Går det att visa igen sen när man är redo?

    SvaraRadera
  6. Jepp, det går att få allt synligt igen sen när man är redo. Om du vill dölja en persons inlägg så klickar du krysset som blir synligt till höger då du har musen över inlägget. Det döljer då allt den personen skriver och lägger upp. Efteråt kan man gå och ändra detta på inställningar och göra allt synligt igen.

    SvaraRadera