"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 25 januari 2011

Ultraljud

Har varit på ultraljud idag. Allt såg fint ut, precis som tidigare. Krabaten växer så det knakar. Är t.o.m. uppskattad +2,5% idag, till 2046 g! En riktig tungviktare. :-) Lucas vägde 2295 g när han föddes i v 35+5 (men han dog i v. 35+2). Tror att lillebror/lillasyster kommer att vara tyngre i samma vecka. Nästa ultraljud blir i v. 35+3, så vi får se då. Skönt att få bekräftelse på att allt såg bra ut.

I samband med ultraljudet passade jag på att kila förbi BB och förlossningen med lite go´fika, även specen fick fika. Hoppas det förgyllde mina kollegors arbetsdag lite grann. De hade tydligen en del att göra idag.

2 kommentarer:

  1. vad mysigt att få se bebisen igen.
    Jag tänkte en grej, eftersom du också hade proppar i moderkakan när Lucas dog.. Har du fått ta sånna där fragminsprutor (tror jag det heter)? Har läst om dom på internet, men min läkare sa aldrig något om jag ska ta sånna eller inte.. Har du fått vara på UL ofta nu under den här graviditeten?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har inte tagit några Fragminsprutor. Däremot har jag ätit Trombyl (också blodförtunnande) dagligen från den dag jag plussade på stickan. KOmmer att fortsätta med dem tills bebis är född.
    Har varit på ultraljud med ca 4 veckors mellanrum sedan v. 24. Nu blir det bara 3 veckor tills ästa gång då det blir i samma vecka som Lucas dog. Sen får vi se. Är ju förhoppningsvis inte så lång tid kvar då tills bebis kommer.
    Kram

    SvaraRadera