"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 10 januari 2011

30 veckor

30 hela veckor. Det närmar sig. Samtidigt som jag längtar efter fullgången tid och tills vi får ha vår bebis hos oss så är jag rädd. Jag vill att tiden ska stå stilla. Det är bara 5 veckor kvar till den vecka som Lucas dog och föddes i och det skrämmer mig. Handlar det bara om några veckor till som vi får njuta av bebis sparkar? Kommer vi att behöva ta farväl av ännu ett barn? Jag försöker men jag har så svårt att föreställa mig att vi får ett levande barn. Hoppet finns kvar men i min värld slutar graviditeter med sorg och begravning. Jag njuter av varje rörelse i magen, varje tecken på att den lille mår bra. Jag fortsätter att hoppas, önska och jag försöker tro att det är vår tur nu. Vår tur att få uppleva glädje. Om bara någon kunde lova att det går bra. Det är det ingen som kan. Bara tiden som får utvisa.

5 kommentarer:

  1. Hej där! Har en känsla om att det kommer gå bra för dig. Men jag förstår verkligen din oro. Jag har själv funderat på det, hur orolig man kommer bli när barn nr 2 är i magen. Hittade man någon orsak till varför Lucas inte klarade sig? Jag har en liten blogg nu som jag börjat lite smått med. Har inte orken och skriva så himla mycket, men de kommer snart... kram kram

    SvaraRadera
  2. Lucas dog av en hjärnblödning men man vet inte varför han fick den. Inga missbildningar, kromosomfel eller infektioner. Lite färska proppar i moderkakan men inget som kunde ses med blotta ögat. Äter Trombyl (blodförtunnande) nu för att förhindra proppar denna gång men det är inte säkert att de ens hade något med hans död att göra. Bara en säkerhetsåtgärd denna grav.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår din oro. Men fortsätt att hoppas, jag tror på att det ska gå bra för er den här gången. Det måste vara er tur nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att allt ska gå vägen för er!

    SvaraRadera