"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 6 januari 2011

FK

Överklagan till FK är inskickad. Bara att hålla tummarna och hoppas nu. Kruxet är att de har 30 dagar på sig att gå igenom den och det är inte 30 dagar kvar tills jag får HP om jag får det beviljat denna gång... Ringde och pratade med den som hade handlagt mitt ärende. Hon gäspade ljudligt i telefon och svarade nonchalant på mina frågor. Hon visade tydligt att hon inte brydde sig ett skvatt om min situation, för henne var jag bara en irriterande människa som hade mage att störa henne i det som tydligen var hennes förmiddagsvila. Enligt henne spelar det ingen roll att jag fick HP med Lucas, de har blivit strängare sedan dess sa hon. Det spelar tydligen inte heller någon roll att alla mina gravida kollegor, som utför exakt samma jobb som jag och som alla fått barn inom det senaste halvåret, blivit beviljade HP. Det är individuell bedömning, som det så fint heter. Det innebär att det är helt rättvis om alla, med samma arbetsuppgifter på samma arbetsplats, utom en får beviljat HP. För då har FK beslutat att den personen inte har ett tillräckligt fysiskt tungt jobb medan de andra har det och enligt dem är det fullt rimligt att det kan vara så. Tror jag ska starta en kampanj för alla gravida kvinnors rätt till ledighet minst en månad före beräknad födelse. Även om man inte har ett tungt och fysiskt påfrestande jobb så är jobb det sista man tänker på (de flesta iaf). Alla som vill borde få tid till att vila upp sig, boa och förbereda sig inför det som komma skall.

Vilken himla tur att jag inte råkade ut för något sånt här gällande min sjukskrivning. Då skulle jag ha varit deprimerad och gråhårig vid det här laget.

2 kommentarer:

  1. Konstit.verkligen!
    i finland får vi ju välja om vi vill ha 30 eller 50 dagar före bf..

    SvaraRadera
  2. Det är helt sjukt att såna människor ens får jobba med att bemöta människor!

    SvaraRadera