"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 3 januari 2011

Suck

Som pricken över i:et fick jag idag avslag på min havandeskapsansökan. Konstigt då jag för ett år sedan blev beviljad havandeskapspenning för samma jobb...

11 kommentarer:

  1. VAH? Är det sant? Hur KAN de avslå den för NÅGON som jobbar inom vården? Helt sanslöst. Överklaga? Har du någon bra läkare som kan sjukskriva dig? Du måste ju få slappna av och vila från något i alla fall (typ jobbet!) innan det är dags att föda.

    SvaraRadera
  2. Regaerade ungefär som ovanstående läsare..

    Verkar som att det beror väldigt mycket på vem på försäkringskassan som handlägger ens ärende.

    Hoppas att det löser sig för dig, du måste ju få vila för guds skull!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. När man får avslag, får man någon motivering till varför man inte blivit beviljad?

    Det finns något som jag inte tänkt på fören för ett par dagar sedan. Nu när jag är gravid igen är det snart dags för ett samarbete med Försäkringskassan...jag tycker väldigt illa om försäkringskassan efter kontakten med dom då Evelina dog.

    Hoppas de ändrar sig!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kommer att överklaga. Ska börja med att ringa handläggaren imorgon det första jag gör.

    Jossan: Jo, man får en motivering. Min motivering var att jag inte har ett tillräckligt fysiskt tungt jobb...Konstigt bara att jobbet var tillräckligt tungt förra året och att mina kollegor som utför exakt samma uppgifter har tillräckligt tungt jobb. Har fyra kollegor som inom ett halvår tillbaks blivit beviljade HP...

    SvaraRadera
  5. ÖVERKLAGA!
    herregud du bara måste få beviljat. Skrev du med i ansökan att du mist ett barn förut? Oro + tungt jobb är väl tillräckligt. Den där försäkringskassan kan man ju bli galen på.
    Lycka till. Terese

    SvaraRadera
  6. Lycka till idag! Jag håller mina tummar för att dom ändrar sig och beviljar din HP!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är ju inte klokt hur dom håller på.. :( Jag ska hålla tummarna för att dom ändrar sig då du överklagar. Så konstigt och dumt att det ska beror helt på vilken handläggare man får.. Vissa sitter nog på helt fel ställe och bestämmer. :( Och som om det inte vore nog med sorgen för Lucas så ska detta krongla.. Vissa har ingen empati! Som sagt jag håller tummarna och tänker på er!

    Styrke kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej
    Tittar in på din sida lite då och då...Intressant att läsa det du skriver... Hittade knappen för att följa bloggen idag... ja hallå yxskaft men så var det... så nu följer jag varje inlägg!!!

    Läser om eländet för dej! Jag blir så ARG! Det är självklart! att du ska ha Havandeskapspenning!!!! vad trött jag blir! Stå på dej! överklaga tills du får det!

    Tycker som Terese att Oro + tungt jobb är tillräckligt!
    Kan inte din barnmorska hjälpa dej med sjukskrivning.. eller nån bra doktor som du känner ;0) eller nånting!!!!

    Skickar styrkekramar till dej! Jag hejar på dej!
    HEJA HEJA HEJA HEJA!!!

    Lycka till

    SvaraRadera
  9. Tack alla för stödet!
    Överklagan är gjord, nu är det bara att vänta och se...
    Sjukskriven lär jag bli förr eller senare om jag inte får HP. Börjar bli för psykiskt påfrestande för att jobba nu men jag hoppas fortfarande på att få igenom HP!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Önskar också lycka till. Jag har ju som du sett också fått avslag, 2ggr tom (fick även avslag på överklagan) så mitt hopp ligger nu hos länsrätten (tror jag det heter). Tror inte jag får igenom den, nu är det så kort tid kvar dessutom, handläggningstiden brukar ju vara låång... Konstigt bara att kolleger på mitt jobb- och ditt jobb, fått igeom ibland 50%, ibland 100%. För samma jobb?! Sjukt är det. Jag skrev i överklagan att jag väntar på en motivering om varför min kollegas kropp och graviditet anses mer värd att skydda än min. Får se vad de svarar.
    Kramar och lycka till, som sagt! /Theresa

    SvaraRadera
  11. Ja, det är helt sjukt att det ska vara så. Det heter ju att det är individuellt men när det blir så att alla ens kollegor blir beviljade för exakt samma jobb som en själv har då är det inte individuell bedömning längre, då handlar det om handläggarna och deras syn på saken. Och som jag har förstått det är de svårt att få igenom en överklagan av någon underlig anledning. Bara att vänta och se... Hur går det för dig då? Har du möjlighet att bli ss? Är förresten mycket nyfiken att få veta hur de motiverar din fråga!!

    Kram

    SvaraRadera