"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 27 januari 2011

Saknad

Ända sedan dess att vi fick veta att vår ängel dött har han varit det första jag tänkt på när jag vaknat och det sista jag tänkt på innan jag somnat. Inte en enda dag har gått utan att jag tänkt på vår älskade son. Jag har saknat honom, sörjt honom, tänkt på hur det va att ha honom i magen och funderat över hur vårt liv hade sett ut om han hade fått leva. Tankarna tar aldrig slut. Det som ändras med tiden är smärtan. Saknaden finns alltid kvar men den gör mindre ont med tiden. I början kändes det som om någon slet ut mitt hjärta, slet det i småbitar och stampade på det. Nu känns det mer som småstick i hjärtat. Vissa dagar mindre, andra dagar mer. Läste någonstans att "tiden läker alla sår MEN kvar blir ärr av olika storlekar". Dessa ärr bleknar också med tiden men de försvinner aldrig helt. Det vill jag heller inte. Jag vill aldrig glömma min son, jag vill aldrig glömma det som hänt. Skulle jag få välja mellan att graviditeten med Lucas slutat som tidigt missfall eller att han dog i magen som han gjorde, så skulle jag utan tvekan välja det senare alternativet. Jag har en son, jag har burit honom i min mage och jag har fött honom.  Jag har fått se, hålla och krama min son och det vill jag inte vara utan. Aldrig.

2 kommentarer:

  1. Anna P hemma i Kvevlax27 januari 2011 kl. 13:04

    Anis, jag blir så imponerad av dej, all din kämparglöd och livsglädje!! Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Förstår dig helt. Jag känner samma sak..jag hade aldrig velat att vår lilla bebis skulle ha slutat i ett tidigt missfall bara för att få sippa gå igenom det här. Aldrig. Fast det gick som det gick så har hon gett mig så mycket..bland annat en helt annan syn på livet.

    Kram!

    SvaraRadera