"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 5 januari 2011

En tapper liten ängel

Igår fick alla änglabarn en till liten lekkamrat. En liten tapper ängel som inte fick vara kvar hos sin mamma och pappa. En ängel som redan har sina två syskon där uppe.
Mina tankar går till änglafamiljen idag...

5 kommentarer:

  1. Åh va underbart att du väntar en liten till. Hur känns det? Är du mycket orolig? Jag och min man förlorade vår lilla ängel i vecka 37+2, mellan jul och nyår. Nu är vi hemma och försöker ta små små steg framåt. Superfin blogg du har. Jag är imponerad. När det värsta har lagt sig ska jag också försöka mig på en ny blogg. Har bloggat till o från tidigare, men nu blir det paus.

    Varm kram Monica

    SvaraRadera
  2. Beklagar att ni miste er lilla ängel. Tack för dina fina ord om min blogg!
    Vi är välidgt glada att jag blev gravid så fort igen. Med oron går det upp och ner men jag märker att det blir mera av den varan ju längre i graviditeten jag går. Tycker ändå att det hittills gått över förväntan.
    Skicka gärna en länk till din blogg sen när du börjat så jag kan följa dig!

    Styrkekramar till er

    SvaraRadera
  3. Tusen tack, och för dina styrkekramar. Behövs verkligen. Jag kommer återkomma med en länk. Gläds över att er lille Lucas ska få ett syskon. Vi packade ner en massa babysaker för någon dag sedan och vi kände båda starkt att vi lägger undan grejerna i garaget och förhoppningsvis så får vi ta upp dom snart igen! kram tillbaka Monica

    SvaraRadera
  4. Nejnejnej, det är bara så fel. Hur kan någon tvingas gå igenom det om och om igen?

    SvaraRadera