"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 18 januari 2011

Sömn

Idag ska jag försöka ta mig in till stan utan att svimma. Hoppas jag lyckas. Det blir träff med några vänner. Ska även titta på en hylla vi är sugna på att köpa till köket så vi har någonstans att ställa alla våra kokböcker.

Tror jag har hittat det som lindrar mina myrkrypningar. Har försökt med högläge av benen, TENS och promenad men inget har hjälpt. Känns som att det ena benet vill springa maraton, speciellt mitt i natten, vilket vi alla vet är omöjligt för mig...Undras hur många gånger jag skulle svimma? Igår masserade Jimmie benet och sedan lade jag på en varm vetevärmare. Och jag somnade utan att ligga och vrida på mig hundrafemtioelva varv!! :-)

Snart ut i det vackra vintervädret. Men jag längtar efter våren nu. För när våren kommer, kommer även bebis! Om någon har en sån där fjärrkontroll som Sandler har i filmen Click är ni välkomna att låna ut den till mig!

5 kommentarer:

  1. Angående myrkrypningarna...om det blir riktit jobbigt testa att frysa kylmä-kallen och ha dem i sängen ;) Hälsningar från en som under hela graviditeten sov med 6 st runt benen :)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Prova köpa kalcium+magnesiumtabletter. Det har jag alltid blivit hjälpt av när jag varit gravid och haft som du beskriver det på natten (bebisen tar det den behöver och du kan få brist som kan ge sådana symtom). Jag äter även nu ibland utan att vara gravid, när jag äter lite mjölkprodukter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. http://argusti.soclog.se/p/2011/1/?limit=5#gotoEntry_1295359439


    I denna blogg finns en moster som skriver blogg om lilla Alfreds kamp om du vill läsa den om du inte redan läser den !// Tessi

    SvaraRadera
  4. Nej det blev fel det skall vara denna adress

    http://argusti.soclog.se/p

    SvaraRadera
  5. Anonym: Då jag är såå frusen av mig tror jag att jag avstår... men tack för tipset!

    Sandra: Kalcium kan jag inte ha för lite av då jag häller i mig mjölk dagligen. Ska fundera på det där med magnesium.

    Tessi:Har redan varit inne och läst, hittade dit via Linn´s blogg. Jag håller verkligen mina tummar att det slutar bra.

    SvaraRadera