"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 24 januari 2011

Termostathaveri

Termostaten i min kropp har pajat. Var nyss till affären för att handla några småsaker. Under promenaden dit fick jag ta av mig handskar, mössa och knäppa upp jackan helt och ändå höll jag på att dö av värmeslag. Längtade efter att ta av mig till t-shirt men jag kom fram till att det nog inte var en så bra idé. Hade inga sådana symtom när jag väntade Lucas. Då var vi i Thailand och jag njöt av värmen där. Nu skulle jag tuppa av på två röda om jag var tvungen att vistas i sån värme. De som känner mig vet att detta inte är likt mig. Jag går nästan med yllebyxor fram till midsommar då jag är så frusen av mig. Intressant att få känna på hur de varmblodiga har det! Och tur att det är vinter nu, kan ju alltid gå ut och rulla mig i snön om det skulle bli för jobbigt! :-)

6 kommentarer:

  1. Välkommen till min värld!!! Och då är jag inte ens gravid! Kram Katariina

    SvaraRadera
  2. Haha, det känner jag igen! Precis så är det för mig också.

    SvaraRadera
  3. Jag säger som övanstående talare: VÄlkommen till min värld!

    Kramen i

    SvaraRadera
  4. Det där känner jag igen från mina graviditeter! Har klarat mig än så länge men det kommer nog när man minst anar det... Kram Alexandra (Williams mamma)

    SvaraRadera
  5. Jag verkar inte vara ensam om mina problem... Får vara glad så länge det är graviditeten som är orsaken. Vet ju att det går över efter förlossningen. Värre blir det sen när det kommer av andra orsaker...

    Kram på er

    SvaraRadera
  6. Så hade jag också då jag var gravid..måste sova i nästan iskallt rum, och maken fick ha flera täcken.
    Men nu har bebisarna fötts (4 v sen) och nu börjar det bli normalt i kroppen igen!!

    Kul att kika in här!!

    SvaraRadera