"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 3 januari 2011

Nyår

Min familj har varit på besök över nyårshelgen. Det har varit roligt att ha dem här. Min systerdotter är ju bara bäst. Hon satt och delade ut godis (hon delar bara ut åt andra, stoppar aldrig i egen mun!) åt alla utom mig, för "moster har redan så stor mage så hon behöver inget godis!" :-) Min lilla systerson är den gladaste och mysigaste kille som finns. Han skrattar och "pratar" hela tiden, så nöjd med tillvaron. När jag ser honom kan jag inte undvika att undra över hur Lucas hade varit. Hade han också varit lika nöjd och belåten? Hade han också kunnat ställa sig upp nu? Hur hade de jämngammla kusinerna kommit överens? Det gör så ont, så ont i mitt hjärta att han inte får vara här med oss. Men han sitter säkert och vakar över sina kusiner uppe i himlen, ser till så inget ont händer dem...

Nyårsafton var en jobbig kväll. Jobbigare än julafton. Alla tankar och förhoppningar inför 2010 spelades upp. Hur vi lyckliga stod på en strand i Thailand med en sprattlande bebis i magen. Alla planer, alla drömmar som grusades. Smärtan som aldrig tar slut. Saknaden som alltid kommer att finnas. Det känns som att jag backat flera månader i min sorgeprocess. Det har varit några riktigt jobbiga dagar nu och jag vet inte hur jag ska kunna hitta styrkan att jobba och ta hand om andras barn de veckor jag har kvar innan havandeskapspenningen. Just nu känns det som en omöjlighet. Jag går mest omkring med tårarna rinnande.

6 kommentarer:

  1. Skickar dig styrka och kraft. Ta hand om dig själv och tanken på Lucas fina, fina syskon som kommer till er!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är tungt,speciellt som det finns en liten som precis påminner om vad ni skulle haft..
    Jag tror att bakslag får man räkna med,eller i alla fall min erfarenhet,hoppas du hittar lite styrka att orka slutspurten innan ledigheten..
    Många många kramar

    SvaraRadera
  3. SOM jag saknar Moa när jag läser det här! Gott nytt år till er!

    SvaraRadera
  4. Har precis samma känsla som du att jag backat flera steg i sorgen dessa veckor. Har gråtit mig igenom jul- och nyår och varit på extrakontroller med bebisen i magen bara för att min oro och ångest inte ville släppa.. Alla runt omkring tycker att det borde vara skönt med jul och nyår med allt "kul" som får tankarna att försvinna men det är ju precis tvärtom. Jag hoppas du får hjälp med din havandeskapspenning! Absolut att du borde få den godkänd! Stor kram!

    SvaraRadera