"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 7 januari 2011

sammandragningar

Tror det får vara slutjobbat nu. Känns så i kroppen. Efter en ovanligt lugn decembermånad har nu alla bebisar bestämt sig för att titta ut. Efter två kaotiska pass på BB så kan jag inte ens kliva upp i stående utan att magen drar ihop sig och blir stenhård, ont gör det dessutom mellan varven. Oron blir större. Tårarna har hotat att svämma över många gånger under dagens pass. Inget jobb i världen är värt att riskera vår lilla älskades hälsa. Och mitt psyke klarar inte mer nu. Känns som ett nederlag men jag har bestämt mig för att lyssna till kroppen. Och nu säger den att det får vara nog. Ska ringa min läkare på måndag.

8 kommentarer:

  1. Lyssna på din kropp. Inget är värt att riskera nu. Ta hand om dig o lilla bebisen i magen. Jag startade min nya blogg, nu, men har inte börjat göra "riktiga" inlägg. Det kommer ta ett tag innan jag börjar med det. Kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Jag slutade helt jobba strax innan vecka 30 pga foglossning och sammandragningar som började kännas mer och mer. Har mått som en prinsessa sedan jag slutade. Skulle jag ha fortsatt skulle jag bara ha haft ont och mått dåligt. Jobbat på förskola och det är ett tufft jobb för en gravid. Är så glad att jag tog beslutet att lyssna till kroppen istället för att slita på jobbet. Dessutom är jag glad att slippa umgås med snoriga och sjuka ungar hela dagarna, vem vill bli sjuk när man är gravid?! Man hinner nog jobba!! Man är gravid så få gånger i livet så du gör helt rätt i att välja ta hand om dig själv och babyn... Hoppas du blir beviljad sjukledigt! //Almas mamma

    SvaraRadera
  3. Tänk på dig själv och bry dig inte om vad de säger från försäkringskassan, de verkar aldrig ha fått barn eller varit sjuka=(. Ha det bara bra till bebisen bestämmer sig för att komma ut och presentera sig. Kram Nicolina

    SvaraRadera
  4. God fortsättning på dig! =) Hoppas detta blir ett år som du får minnas som ditt lyckligaste. Följer din blogg och tycker du är så otroligt stark. Du är en kämpe... Du får mig att uppskatta mina barn extra mycket.
    Så konstigt att du inte får HP när du blivit beviljad det förut. Håller med om att du ska lyssna på din kropp och ta hand om dig!
    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Hittade just in på din blogg! Och jag vill skicka er en styrkekram!

    SvaraRadera
  6. Klokt beslut! Lyssna på din kropp och sluta jobba!
    kramar

    SvaraRadera
  7. Du gör helt rätt! Sköt om er! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  8. Du resonerar så klokt Ann-Louise. Jag tror att ditt överklagande kommer att gå igenom. Det är ju helt sjukt att de resonerar som de gör. Jag minns för 1.5 år sedan när 6 kvinnor fick rätt i domstol (!!) för att FK inte godkänt deras SJUKSKRIVNINGAR. Ska jag vara ärlig tycker jag att detta är ett ämne både för Kalla Fakta och tidningarna men du ska inte utsätta dig för sånt i nuläget kanske. Spara alla papper och gadda gärna ihop dig med dina kollegor som fått igenom sina sjukskrivningar.
    Stor kram! Den fina belöningen kommer i vår, oavsett vad idiotförsäkringskassan (min åsikt!) säger.

    SvaraRadera