"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 10 december 2010

Turbulent dag

Idag är första dagen jag varit orolig på allvar. Riktigt orolig. Bebis var så lugn i magen. Blev ett besök på förlossningen och spec mödravården. Körde CTG-kurva och ultraljud. Allt såg fint ut. Toppenbra flöde i navelsträngen och det lilla hjärtat tickade på som det ska. Fick även fina 3D bilder på den lille. Måste faktiskt erkänna att jag tycker det ser ut som en tjej på bilderna...

Jobbig dag dock med mycket känslor inblandade. Förberedde mig på det värsta när vi for in till förlossningen. Vilken skräck det var. Går inte att beskriva hur lättad jag kände mig när vi såg att den lille hade det bra i magen. Nu under kvällen har h*n gjort allt för att bevisa att allt är bra. Livlig som tidigare och starka sparkar. Snäälla låt mig inte bli så här orolig igen. Allt kommer tillbaks, minnen från när vi fick veta att Lucas inte längre levde. Skräcken, rädslan, tomheten, overklighetskänslan. Hur världen rasade samman. Jag vill aldrig återuppleva det igen. Aldrig.

4 kommentarer:

  1. Va bra att babyn mådde super!! Hemskt när dom har sina tysta stunder,har alltid tyckt de sku vara såå skönt med ett fönster på magen!! :) De går nog bra denna gången o snart blir Lucas storebror!! kram a

    SvaraRadera
  2. Trots att jag förstod att allt var bra när jag började läsa fick jag rysningar när jag av vad du skrivit och även om inte jag kan förstå era känslor förstår jag att det måste ha varit fruktansvärt! Att behöva bli påmind om något så hemskt. TUR att allt var bra.

    I slutet av min graviditet hade jag en dag som var lugn och vi fick åka ner på koll. Jag hade inte en tanke på att det kunde ha berott på att bebisen inte levde...hemska hemska tanke!
    Håller tummarna för er och tror att ni fått er dos av orättvisa och sorg nu. Det är helt enkelt er tur att få ett levande barn.

    SvaraRadera
  3. Förstår din oro över att återuppleva det värsta som kan tänkas hända. Jag åkte in många gånger och gjorde koll för att E var så stilla i magen. Det är (som du säkert vet) ofta så i perioder. Stor kram!

    SvaraRadera