"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 7 december 2010

Rörelser

Det går inte att beskriva med ord hur skönt det är när det är full fart i magen. Varje rörelse är guld värt. Idag har varit en dag med extra mycket rörelser och jag njuter av varje spark, knuff och kullerbytta. Så fort bebis rör på sig så läggar jag min sambos händer på magen om han är i närheten. Jag vill att han också ska känna vår bebis röra sig, känna att h*n mår bra för tillfället iallafall. Det gäller att njuta och ta till vara varje ögonblick. Man vet aldrig vad framtiden för med sig. Hur det än går så har vi haft fördelen att ha två levande och växande bebisar i min mage. Först Lucas och nu lillebror/syster. Det är som en annan änglamamma skrev; "jag är hellre mamma till en ängel än inte mamma alls". Jag håller med. Jag har fått uppleva att ha ett barn i magen, känna barnets rörelser, föda ett barn och se hur mitt barn ser ut. Det är jag tacksam över. Det är inte alla som får uppleva det. Nu är min största önskan att mitt änglabarn ska få bli storebror till ett levande barn och att jag även ska få höra mitt barns röst och se dess ögon.

1 kommentar:

  1. Du kommer att få ett levande syskon till Lucas. Du vet vad jag har sagt. Världens finaste!

    SvaraRadera