"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 14 december 2010

Tack!

För de flesta är det viktigt med samhörighet. Att kunna identifiera sig med olika grupper och ha någonstans man känner sig hemma. När Lucas dog tillhörde jag inte längre gruppen av gravida men inte heller gruppen av "normala" småbarnsföräldrar. Jag blev en änglamamma. En grupp det inte är lätt att tillhöra. Alla bär vi på en stor sorg. Många vet inte hur de ska bemöta oss, kanske av rädsla för att såra eller göra fel. Dessutom finns det inte många av oss, vilket egentligen är bra, men det gör det svårare för oss som grupp. Svårare att hitta andra i samma situation som man kan identifiera sig med och dela erfarenheter med. Då är det bra att internet finns. Här har jag kommit i  kontakt med många andra änglaföräldrar. Jag har läst bloggar och livsöden. På samma gång som jag tycker det är sorgligt att andra går igenom samma öde så är jag lättad över att vi inte är ensamma. Det finns andra som vet vad vi går igenom. På deras bloggar har jag kunnat känna igen mig i det de skriver. Fått bekräftelse på att jag inte är ensam och tokig som känner och tycker på ett visst sätt. Ni har hjälpt mig mycket i mitt sorgearbete. För det är jag evigt tacksam. Så alla änglaföräldrar som skriver och delar med sig, ett stort tack!

4 kommentarer:

  1. Känner mig precis som du otroligt tacksam för internet! Tror aldrig jag använt goggle så mkt som när Emil dog, läste allt jag kom över och blev både chockad och "lättad" över hur många det fanns där ute i liknande sits som delade med sig av tankar och erfarenheter.. Du har också en jättefin blogg som jag är glad att jag funnit! :)

    SvaraRadera
  2. Tack själv fina du:)oerhört skönt att hitta människor som förstår..
    Tack för att du lämnar små spår hos mig..Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Är tacksam att ja hittat din blogg.
    Jag belv själv en ängelmamma den 16.8.12 då jag fick föda fram min älskade ville som somnat i min mage.

    Mvh Toja

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag är glad över din blogg.
    Jag blev själv en ängel mamma den 16.8.12 då ja fick föda min älskade ville som somnat i min mage.

    Mvh Toja

    SvaraRadera