"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




lördag 4 december 2010

Dagen

Idag har jag gjort massor, fast ändå inte... Började dagen med en promenad i skogen med käre sambon. Tittade på hackspettar och annat mysigt. Sedan julpyntade vi ute med lite ljusslingor och skrev alla julkort! Sambon gjorde middag och jag har bakat Peanutbutter Cupcakes och gjort pepparkaksdeg. Så ni kan gissa vad vi ska göra imorgon! Mmmmums. Har gått runt och plockat med olika saker hela dagen men ändå känns det som att jag inte gjort mycket och kunnat njuta av en ledig dag tillsammans med Jimmie.

Bebis har varit wild and crazy vilket gillas starkt av mamma och pappa. Börjar känna mer och mer när h*n rör sig nu också, alltså inte bara sparkar, utan när den vänder och vrider på sig. Härligt. Tagit bilder på magen idag också. Dock tycker jag inte att magen växt supermycket sen förra fototillfället, den har liksom bara växt uppåt. Det trycker mycket mot magsäcken nu och jag märker att mina matportioner blir mindre. Lika bra det så kanske vikten håller sig också, äter nog tillräckligt ändå... Älskar ju mat och godsaker och bättre blir det inte med bakningsnojan jag drabbats av.

Ni kan ju själva avgöra om ni tycker att magen vuxit sen sist...

Mastigt. Tänkte försöka göra mini cupcakes av dessa nästa gång för jag tror inte det är många som orkar med en hel. Bara jag då men ingen är väl förvånad över det... :-)


3 kommentarer:

  1. Superfin mage!!!

    En sak som jag skulle vilja fråga dig är det här med kön. Skulle det kännas lättare eller svårare om det blev en lillebror? (Här satt jag och försökte utveckla frågan, men det låter bara fel hur jag en formulerar mig så jag hoppas att du kanske förstår min tankeställning i alla fall?). Du behöver verkligen inte svara om det känns för privat, det var bara någonting jag funderade över =)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Tror jag förstår hur du menar och jag har själv funderat mkt över det. Men i nuläget känns det som att det inte spelar någon roll. Tror inte att det skulle kännas svårare eller lättare beroende av vilket kön det blir. Strax efter Lucas död önskade jag mig bara en son men jag har insett att det var Lucas jag ville ha. Hoppas du fick svar på frågan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det fick jag =) Det ska bli spännande att se vad det blir, ska man vara lite skrockfull så ser det ju ut som en pojkmage i och med att magen är så hög och rund, tjejmagar ska ju enligt sägnen vara låga och breda (det stämde iofs inte alls på mig...) kram!

    SvaraRadera