"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 21 december 2010

Barnmorskebesök

Var på MVC igår. Allt såg bra ut. Mitt blodvärde har stigit till 131 så jag slipper järntabletter! Trots alla kakor och allt julgodis som slunkit ner under min bakningsnoja så håller sig blodsockret fint. Magen växer som den ska, ligger exakt på medellinjen. Med Lucas låg jag ovanför, speciellt från början av mätningarna. Har haft en känsla av att jag inte har lika stor mage nu. Från början drog den iväg men det är inte så konstigt med tanke på hur tätt det är mellan graviditeterna. Men den har stagnerat och växer i lugn och fin takt nu. Jag kanske inte behöver åka skottkärra in till förlossningen! :-) Flj låg runt 145 spm.

På måndag är det dags för ultraljud. Alltid lika roligt att se den lille, speciellt då allt sett bra ut hittills.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att läsa att allt såg bra ut!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag brukar inte komentera i andras bloggar som jag inte känner, men den här gången kan jag bara inte låta bli.. Som jag har gråtit floder när jag läst din blogg! Läst hela nu på 2 kvällar. Hade skrivit en aldeles för lång komentar här så var tvungen att radera alltihop. Vet inte hur jag ska kunna skicka hela brevet jag skrivit till dig. Du skriver så otroligt gripande och jag tycker ni är beundransvärt starka! Jag ska hålla allt jag kan för att det ska gå bra för er nu med Lucas Lillasyster/lillebror. Tror han är jätte stolt där uppe i himlen över er och hans kommande syskon! :) Och att han alltid kommer hålla ett vakande öga över hela sin familj som älskar honnom så otroligt! Jag kommer fortsätta kika in på din blogg då och då.. Och jag kommer aldrig glömma den lilla ängeln Lucas! :) Jag önskar er all lycka nu i framtiden och en riktigt god jul och ett gott nytt år 2011 då Lucas ska få bli storebror för första gången! Fortsätt njuta av den lill* i magen nu och var stolta att just ni fick vara ängeln Lucas föräldrar!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack fina Angelica för din kommentar. Vi blev alldeles tårögda jag och min sambo. Om du vill skicka något längre så kan du skriva din mailadress som kommentar så mailar jag dig. Jag lägger inte ut din mail här på bloggen.
    Kram

    SvaraRadera