"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 1 oktober 2010

Tårar av glädje

När jag läst detta ville tårarna inte sluta rinna! Fick vänta en bra stund innan jag vågade ringa Jimmie och berätta. Om jag ringer dit och gråter tror han ju förstås att det blivit missfall eller att något annat hemskt har hänt. Men i detta fall var det tårar av glädje. Blev så rörd av omtanken Malin S visat! Tack fina du, you made my day!!

"I helgen har vi en konsert i Kramfors med min kör. Vi har bland annat en sång som heter "Andetag". Googlade runt lite på den och såg bland annat att en änglamamma skrivit ner texten på den till sin dotter. Jag vill tillägna Lucas den sången i helgen. Kram!"

Här kan ni läsa texten som änglamamman skrivit ner på sin blogg:
http://tillminneavminangel.bloggagratis.se/2009/03/29/1533417-till-min-lilla-angel-volund-andetag/

Här kan ni lyssna på sången:
http://www.youtube.com/watch?v=wxCrJIoh6-A

1 kommentar:

  1. Hittade nyss din blogg och har med tårarna rinnande läst igenom allting... Och oj vad glad jag blev då jag läste att du blivit gravid igen. Stort grattis!:) O grattis till det nya hemmet också! Tänk att livet kan gå vidare, trots allt...Har själv fått erfara det då min son föddes med svår syrebrist i januari :( Jag är innerligt tacksam för att han idag lever men hurdan hans framtid blir återstår ännu att se (nu just går allt mycket mycket bättre än vi någonsin vågade hoppas, och det kan t.o.m gå dagar - njaa, timmar - då jag inte ens tänker på hans svåra start och hur/om den påverkat honom). Du nämnde i ett blogginlägg att du läser en blogg som en mamma skriver vars son också skadades under förlossningen, skulle hemskt gärna läsa den om det vore möjligt! Om du inte kan sätta upp adressen här så skulle jag bli jätteglad om du kunde meila den till mig på annika.heikkinen@gmail.com . Hoppas det är möjligt?

    Stor styrkekram åt dig och tack för din fina blogg!

    SvaraRadera