"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 11 oktober 2010

YES!

Allt såg bra ut på ultraljudet!! Det var minsann en livlig krabat där inne. Inte stilla 5 sekunder. Fick inga bra bilder pga allt sparkande och snurrande men det är jag bara glad över. Någon som visade att h*n mår bra. Läkare såg det hon behövde se för att kunna säga att allt ser bra ut och det räcker för min del. Härligt! Nu vet läkaren vad det är för sort men vi ville inte veta. Min käre sambo försökte lura läkaren att försäga sig men tji fick han! Han är en sån som alltid letar fram julklapparna i förtid, öppnar dem och slår in dem igen. Men detta ska förbli en hemlighet tills det lilla livet behagar titta fram! Nästa ultraljud blir 29/11, är då i v. 24.

Ja, just det, beräknat datum för den lille är 20/3 2011, enligt sista mens var det 13/3 men jag var förberedd på att det skulle skjutas fram en bit.

13 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt såg bra ut!! Jag tänkte på dig idag och är glad för er!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så glad för eran skull att allt såg bra ut. Härligt att få se en livlig krabat :) Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Har tänkt på er idag. Kanske dax att boka fotbollsskola redan med en sådan "sparkare" ;-)
    Cia.

    SvaraRadera
  4. Det var så roligt att träffa dig idag. En gladare mage har sällan skådats! Du började likna andra-trisemester-lugnet som jag minns så starkt. Inget kunde rubba en när man närmade sig vecka 20 och liksom bara var... lugn. Stor kram! PS: Jag gissar på en pojke ;-)

    SvaraRadera
  5. Så glad så glad att läsa att ultraljudet visar precis vad Ni ville höra....har inte trott nått annat....glädjer mig med Er och önskar Dig ett fortsatt välmående växande.

    SvaraRadera
  6. Grattis!! Vad skönt att veta att allt såg bra ut! :-)

    SvaraRadera
  7. Tjohoo!:) Jättefint att allt såg bra ut, jag glädjer mig med er!

    SvaraRadera
  8. Härligt att allt verkar vara som det ska! Jag har BF 9/2 så e några veckor före dig. Kul att hitta en annan gravid. Du har skrivit så fint i din blogg, jag får tårar i ögonen. Kram!

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att läsa! Längtar själv tills man är på G som ni.
    /en annan änglamamma

    SvaraRadera
  10. Almas mamma: Lycka till med din graviditet!! Du måste berätta sen när bebisen kommit!

    Mia: Hoppas ni snart lyckas! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att höra! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  12. Åh vad härligt att höra att ultraljudet gick bra! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för er, men det kommer det säkert att göra. Många varma kramar från Alexandra

    SvaraRadera
  13. Grattis! =) Måste vara en helt underbar känsla att få se Liten där inne!

    Kramar

    SvaraRadera