"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




lördag 9 oktober 2010

Jobb, jobb, jobb...

Har jobbat idag igen. Känns att det är mer jobb nu. Igår, när jag var ledig, låg jag i soffan och slötittade på TV hela dagen. Orkade inte göra något. Benen kändes som bly och hjärnan hade tagit ledigt. Slut i hela kroppen idag igen. Tur att jag blir bortskämd av Jimmie som fixade middag. Fick hallonmousse till efterrätt också! Nu är jag mätt och belåten och ska gå och sova.

Får se om jag klarar av att jobba 75%. Ska jag ligga helt utslagen när jag kommer hem efter jobbet och på mina lediga dagar så går det ju inte.

Livet i magen är det full fart på. Varje gång jag och Jimmie sitter och pratar och någon av oss uttrycker oro så sprattlar det till i magen ordentligt. Som om någon vill berätta att h*n mår bra. :-) Det är jag tacksam över! Snart får vi se det lilla livet på ultraljud också. Och litet är det, ca 100-150g är vikten och längden runt 14 cm. Men visst är det fantastiskt då man tänker på att befruktningen skedde för ca. 15 veckor sedan och var då endast två celler som smälte samman! Snacka om att det går undan där inne.

1 kommentar:

  1. Ja, inte klokt egentligen om man verkligen tänker efter ordentligt hur ett litet liv blir till, fantastiskt!
    Ville bara kika in och önska er lycka till igen inför morgondagen. Jag kommer att tänka på er.
    Kram
    Malin

    SvaraRadera