"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




söndag 17 oktober 2010

Besök i trädgården

Nu är min sambo glad! Imorse kom han inrusandes i sovrummet och ropade "vakna, vakna". Yrvaket undrade jag vad stod på. Det visade sig att vi hade två rådjur som stod och mumsade i vår trädgård. Nu är han helt lyrisk och han var tvungen att ringa svärmor och berätta att vi har rådjur hos oss och att det smäller minsann högre än deras harar! :-)

Inte världens bästa bild. Den är tagen innifrån med blixt men det syns ju vad det är iaf.

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att ha naturen så nära?! Jag bara längtar tills vi får flytta in i vårt hus, vi skall gjuta grunden nästa vecka så det lär ju dröja ett tag till... Men drömma kan man ju! Kram och tack för awarden

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Ser fram emot att följa ert bygge!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du skrev också till journalisten. Han svarade på mejlet som S skickade till honom, han bad om ursäkt och tyckte det var bra att S upprättade honom. Artikeln är nu rättad tack och lov.

    SvaraRadera
  4. Vilken syn, måste va härligt att bo så nära naturen :) Kan tro att ni trivs i ert nya hus!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att ni köpt hus i Hörnefors där jag är uppvuxen. Området ni bor i var alldeles nytt när jag flyttade därifrån för 16 år sedan. Hörnefors är ett bra ställe att växa upp i;-)

    Vi har också köpt hus alldeles nyss, inflytt 1 mars, ska bli väldigt spännande, jag känner mig så vuxen!

    SvaraRadera
  6. Stina: Det är så roligt med hus! Hoppas ni kommer att trivas lika bra som vi gör! :-)

    SvaraRadera