"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 13 oktober 2010

Orsak till blödningarna?

Glömde ju berätta att vi fick en trolig orsak till mina blödningar tidigare i graviditeten. Det är så att min moderkaka sitter lite lågt och då kan man blöda lite. Den är inte helt föreliggande men en liten del kan vara det, lite tidigt att säga än. Får se senare vid ultraljuden jag kommer att göra. Om den är föreliggande när det närmar sig förlossning så kommer det att bli snitt, det ser jag verkligen inte fram emot. Jag är inte förlossningsrädd men jag gillar däremot inte tanken på snitt! Jag ryser när jag tänker på att någon ska skära i mig. Men så länge bebis mår bra så ska jag nog ta mig igenom ett snitt också om det behövs! Bara att hoppas att min moderkaka sköter sig snyggt och jag får föda vaginalt!

5 kommentarer:

  1. Ja har blött i varje graviditet, har en son som e snart 2, o nu väntar jag på ett syskon till honom.
    Är först på vecka 8, o har redan blött ett par gånger.de är alltid lika super tråkigt o jag tänker alltid på de värsta! Läkarna sa helt samma till mej om moderkakan o som tur växte den bort när barnet växte!Graviditeten före min son sluta tråkigt nog i livmoderinflamation o missfall,orsakats av allt blödande!

    SvaraRadera
  2. Nej huua, hoppas den växer bort fort! Och I feel you angående snittet. Jag ryser bara jag tänker på kniven, men vad kan man liksom? Kul att allt ser bra ut annars! Fortsatt lycka!

    SvaraRadera
  3. Anonym: Hoppas det går bra denna gång och er son för ett syskon!

    Linn: Jo, vi håller tummarna för det!

    SvaraRadera
  4. jag hade också föreliggande moderkaka när jag väntade vår andra pojke, men den flyttade snällt på sej efter hand och jag kunde föda helt normalt -lycka till med att det går lika bra för er!

    du som är barnmorska: är det annars vanligare att moderkakan är föreliggande när man väntar sitt andra barn? tycker det verkar så, nämligen.

    SvaraRadera
  5. Sara: Vi hoppas på samma här! Det är något vanligare hos omföderskor, jag vet dock inte varför. Men har man gjort kejsarsnitt tidigare är ökar det risken lite. Kanske kan någon av mina kollegor som läser detta svaret?

    SvaraRadera